Companii

Patronii locali au 70% din piata apelor minerale

02.03.2009, 18:00 145

Trei din cei mai mari cinci imbuteliatori de apa minerala de pe piata locala sunt companii cu capital romanesc, acestea realizand anul trecut peste 70% din volumele totale imbuteliate la sursele detinute de Societatea Nationala a Apelor Minerale, potrivit datelor furnizate de SNAM.
Apele minerale si mezelurile se numara printre putinele piete inca controlate de antreprenori romani, in conditiile in care multinationalele domina vanzarile pe cele mai mari piete din sectorul bunurilor de larg consum - tigari, sucuri si bere.
Pe o piata a apelor minerale estimata la 300 mil. euro, pe care anul trecut volumele imbuteliate au inregistrat o stagnare la nivelul din 2007 (de circa un miliard de litri), cei mai mari antreprenori romani sunt Octavian Cretu, fratii Ioan si Viorel Micula si Arpad Kurko (Perla Harghitei).
Cel mai mare ritm de crestere a volumelor imbuteliate, de aproape 10%, a fost realizat de grupul Romaqua (Borsec), controlat de Cretu.
Productia acestuia a fost de 332 mil. litri de apa, ceea ce reprezinta 31% din volumul total inregistrat la sursele SNAM in 2008. Romaqua se lupta pentru primul loc pe piata cu imbuteliatorul Coca-Cola Hellenic - singura multinationala care a reusit pana acum sa se impuna pe piata apelor minerale.
Apele carbogazoase detinute de Coca-Cola in Romania (brandurile Dorna si Poiana Negri, care sunt si singurele marci ale companiei contorizate la SNAM) au devansat anul trecut Izvorul Minunilor, cel mai mare brand de apa din portofoliul European Drinks, potrivit volumelor imbuteliate.
Datele de la SNAM arata insa un usor declin in productie pentru ambele companii.


 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO