Companii

Primele modele Duster destinate vanzarii au iesit pe poarta fabricii de la Mioveni

Primele modele Duster destinate vanzarii au iesit pe poarta fabricii de la Mioveni

Dacia Duster a intrat deja in fabricatie la Mioveni deoarece inainte de lansarea oficiala din martie de la Geneva masinile trebuie sa ajunga la dealeri pentru lansarea comerciala

06.01.2010, 23:05 633

Intrarea in fabricatie a SUV-ului Duster in cadrul uzinei Daciade la Mioveni la inceputul acestui an a determinat mentinereaproductiei la aproximativ 1.340 de masini pe zi, nivel similar cucel din a doua parte a anului trecut atunci cand Dacia incabeneficia de programul "Rabla" din Germania.

"Dacia Duster a intrat deja in fabricatie la Mioveni deoareceinainte de lansarea oficiala din martie de la Geneva masiniletrebuie sa ajunga la dealeri pentru lansarea comerciala. Acelasilucru s-a intamplat si cu Logan in 2004. In iunie a intrat infabricatie, iar in septembrie a fost lansat comercial", a spusConstantin Stroe, vicepresedintele Automobile Dacia, care maidetine si functia de presedinte al Asociatiei Constructorilor deAutomobile din Romania (ACAROM).

La nivelul pietei locale, Dacia detine aproape 90 de puncte devanzare, iar fiecare showroom va avea in momentul lansarii celputin 7-8 modele Duster pe stoc, potrivit oficialilor companiei. Laacestea se adauga cei peste 1.300 de dealeri din Europa, dintrecare aproape 940 sunt in tarile Europei de Vest. Astfel, numaiproductia necesara acoperiririi stocului necesar in momentullansarii comerciale ar fi de peste 11.000 de masini.

"Datorita faptului ca Dacia lucreaza cu oameni si nu cu robotiin uzina de la Mioveni, constructorul isi poate adapta mult mairepede mixul de productie, in aproximativ 60 de zile", a spusStroe.

Inainte de lansarea oficiala a SUV-ului Duster, Dacia a lansatpe piata franceza o noua versiune "Black Line" disponibila pentrumodelele Logan, Logan MCV si Sandero, care dispun printre altelepentru prima data de volan multifunctional - echipare care va fidisponibila si pe Duster.

La inceputul anului trecut, atunci cand piata locala scazuse cupeste 50%, iar in Europa nu erau lansate programele "Rabla", Daciaanunta la inceputul lunii ianuarie cea de-a cincea oprire aproductiei pe o perioada de doua saptamani. Aproape 85% dinproductia Automobile Dacia de la Mioveni au mers anul trecut catreexport, vanzari impulsionate in primul rand de lansarea programelor"Rabla" in acest an pe piete mari din Europa de Vest precumGermania sau Franta.

Ponderea Dacia din totalul exporturilor Romaniei a urcat inacest an de la aproape 5% in 2008, la 10 si chiar aproape 15% inacest an, in conditiile in care peste 80% din exporturile uzinei dela Mioveni au avut ca destinatie piete vest-europene.

In Germania Dacia a vandut in cadrul programului de innoire aparcului auto aproape 48.000 de masini, dintre care peste 30.600 aureprezentat modelul de clasa mica Sandero, potrivit statisticilorBiroului Federal al Economiei si Exporturilor din Germania. Sprecomparatie, la nivelul primelor zece luni, in Germania Dacia avandut in total aproape 74.000 de masini. In topul marcilor cel maibine vandute din cadrul programului german, Dacia s-a clasat pepozitia a sasea, depasind marci precum Renault (39.172 de unitati),Peugeot (43.381 de unitati).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO