Companii
Producătorul Cafea Fortuna ţinteşte afaceri de 40 mil. euro anul viitor
Marius Babătă, general manager Cafea Fortuna
Cafea Fortuna, cel mai mare producător de cafea cu acţionariat românesc, va încheia anul acesta cu o cifră de afaceri de 169 mil. lei (37,5 mil. euro), în creştere cu 5,5% faţă de 2016, arată datele transmise de companie.
„Majorarea cifrei de afaceri se datorează creşterii anumitor branduri din portofoliu, diversificării gamei de produse, fapt ce a condus şi la o crestere de personal“, a declarat pentru ZF Marius Babătă, general manager Cafea Fortuna. El estimează pentru anul viitor un rulaj de 180 de milioane de lei (circa 40 mil. euro).
Businessul Cafea Fortuna a fost pus pe picioare în 1993 de Constantin Moroianu, 58 de ani, de profesie inginer în petrol şi gaze.
Antreprenorul a intrat în business după ´90 şi a început mai întâi să facă comerţ având magazine mici, iar apoi a simţit potenţialul de a face afaceri cu cafea şi aşa a ajuns să deschidă o fabrică.
Cafea Fortuna s-a dezvoltat fără a avea bugetele de marketing de milioane de euro ale marilor multinaţionale, iar abia anul trecut a început o campanie importantă de comunicare.
Cu toate că societatea se adresează abia acum publicului prin campanii de promovare, este singura companie românească prezentă în topul celor mai mari jucători de pe piaţa cafelei, într-o piaţă unde sunt prezente nume precum Strauss (brandul Doncafe), Nestlé (Nescafé) sau JacobsDouwe Egberts (cafeaua Jacobs).
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels
-
Concedieri în auto: Leoni închide fabrica din Luduş care a rezistat zece ani. 200 de salariaţi rămân fără loc de muncă dacă nu acceptă mutarea la Arad sau Bistriţa
-
Daniel Slăvenie, CEO & partner, Limitless Agency: Piaţa românească de e-commerce a atins pragul de 7 mld. euro şi se află într-un moment de stabilizare
-
Hakan Bulgurlu, CEO al Beko: Avem în România un sistem bine pus la punct pentru a alimenta cu electrocasnice întreaga lume. Cea mai mare fabrică a Beko Europe e la Ulmi (Dâmboviţa)
-
Halal cultură! Sala Palatului, vârful de lance al culturii bucureştene, are scaune şi mochetă rupte şi pătate şi bucăţi de lemn desprinse din scenă
-
Bursă. Efectul secundar al maximelor istorice de la BVB: Metropolitan îşi reduce expunerea la Banca Transilvania din cauză că depăşea 5% din activ
-
Andreea Nica, vicepreşedintele CFA, avertizează asupra modelului actual al economiei: Nu poţi să dai 7 din 9 mld. lei credite pentru consum, este nevoie de credite de investiţii în producţie
-
Raiffeisen Bank a înregistrat o scădere a soldului creditelor în T1/2024 cu 4%, dar aşteptările rămân ancorate într-un ritm moderat de creştere pentru anul acesta. Profitul obţinut scade cu 6%, până la 390 mil. Lei
-
Business sportiv. De ce cluburile sportive ar trebui să fie conduse de manageri? Ionuţ Georgescu, manager CSO Voluntari: De multe ori, cluburile sunt conduse de foşti sportivi, nimeni nu le contestă performanţele, dar managementul are caracteristici diferite. Sportivii sunt foarte individualişti, pe când rolul managerilor este să vadă scopul comun al tuturor
-
Business sportiv. Vara tenisului românesc. Romanian Tennis Series, un circuit organizat de Fundaţia Ţiriac cu 14 turnee ITF Futures, va debuta în luna mai. Circuitul numără şase competiţii dedicate tenisului masculin şi opt competiţii la feminin
-
Antreprenori locali. Producătorul de mezeluri Fox a ajuns la afaceri de 477 mil. lei în 2023 şi peste 950 de angajaţi
-
ZF Investiţi în România! Un proiect ZF şi CEC Bank. Ştefan Mandachi, antreprenor: Oraşele României s-au dezvoltat datorită antreprenorilor români, prin investiţiile lor. Ce era Iaşiul acum fără Palas?
-
ZF Agropower. Dulcinella, o reţea de 20 de magazine cu produse de cofetărie, caută soluţii pentru a creşte exportul cu noi acţionari şi planuri de investiţii
-
ZF/FirstBank Lecţii de Business. Armand Domuţa, Restart Energy: Cel mai important pas este trecerea de la antreprenor-jucător la antreprenor-antrenor de echipe
-
Afaceri de la Zero. O familie din Constanţa a pariat pe o afacere inedită: paie de băut din tulpini din grâu. „Vrem să intrăm cu produsele în HoReCa“
-
Digitalizarea poate ajuta şi clienţii băncilor din zona rurală să acceseze servicii financiare fără să depindă de amprenta teritorială a unei bănci, ducând astfel la creşterea incluziunii financiare. Sistemul bancar este încă la început în privinţa inteligenţei artificiale, a digitalizării şi, în continuare, este o discrepanţă mare rural-urban