Companii

Puterea de cumparare scazuta, principala grija a magazinelor C&A

10.01.2010, 23:11 88

Retailerul olandez de imbracaminte C&A, una dintre cele maiimportante retele de magazine din Europa, caracterizeaza piatalocala de fashion din acest an prin instabilitate, singurele reperede siguranta fiind reluarea creditarii si stabilizarea cursuluileu/euro.

"Intern, am fixat un curs leu/euro intre 4,2 si 4,5, dar celemai mari dificultati cu care ne-am putea confrunta ar fi puterea decumparare scazuta si un curs instabil. Depindem si noi, ca dealtfel toata industria de consum, de «cashflow-ul» clientului,respectiv de vointa acestuia de a cheltui banii pe articolevestimentare. O relansare a creditarii ar avea impact pozitivasupra pietei, dar aceasta depinde de stabilitatea politica si maiales de masurile economice aplicate", a declarat pentru ZF CristianCodrea, district manager al C&A Romania.

Potrivit lui Codrea, cresterea cererii de articole deimbracaminte se va relua cel mai devreme in trimestrul doi alacestui an, dar pentru companiile mici si mijlocii 2010 va fi un ande cumpana. "Cei care inca nu si-au analizat costurile si care nureusesc sa-si controleze stocurile ar putea intampina uneledificultati. Sper insa ca pe piata de fashion sa existe anul acestao evolutie sau in cel mai nefericit caz o stagnare", credereprezentantul C&A.

Faptul ca C&A este deja in Romania de aproximativ un anajuta compania sa analizeze mai bine posibilitatile de extindere,devenind astfel mai precauta in semnarea unor contracte deinchiriere a spatiilor comerciale. Astfel, retailerul s-a rezumatsa anunte deocamdata doar doua deschideri pentru anul acesta,lansari care erau programate pentru 2009.

"In februarie vom deschide un magazin in Sun Plaza dinBucuresti, iar in martie in Atrium Center din Arad. Speram sacrestem notorietatea brandului, cota de piata a companiei si saatragem cat mai multi clienti in magazinele noastre", spune Codrea.Suprafata medie a unui magazin C&A este de circa 2.000 de metripatrati, numarul angajatilor ajungand la aproximativ 20 de persoaneper unitate.

Retailerul olandez, parte a grupului Cofra care activeaza pepiata imobiliara, dar si in domeniul serviciilor financiare, aintrat pentru prima data in Romania in centrul comercial MilitariShopping Center din vestul Capitalei pe o suprafata de 2.000 demetri patrati. Au urmat ulterior magazine in Aurora Mall din Buzausi AFI Palace Cotroceni din Bucuresti.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO