Companii

„Rabla” reorienteaza clientii Dacia catre cash si credit

25.04.2010, 23:08 47

Vanzarile Dacia pe piata locala in sistem leasing au scazut la5% in primul trimestru al acestui an din volumul total, potrivitstatisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor deAutomobile (APIA). In aceeasi perioada a anului trecut, cand inprimul trimestru nu demarase programul de casare, leasingul detinea21% din totalul vanzarilor Dacia, in timp ce la nivelul primelortrei luni din 2008, inainte de criza economica, nivelulleasinglului era la 20%.

Potrivit declaratiilor lui Fabrice Cambolive, directorulcomercial Dacia-Renault, procentul detinut de leasing in cazulDacia va creste in perioada urmatoare, in conditiile in careprogramul "Rabla" din acest an a fost extins si la leasing.

Pe de alta parte, la nivelul lunii martie, prima luna din cadrulprogramului de casare, volumul de vanzari in sistem leasing ascazut la 3%, fata de 8% in primele doua luni, conformstatisticilor APIA.

Scaderea procentului detinut de leasing din totalul vanzarilorse regaseste si in cazul autoturismelor de import. Spre exemplu,daca la nivelul primelor doua luni din acest an din totalulmasinilor de import vandute 41% erau in sistem leasing, la nivelullunii martie procentul a scazut la 34%, in conditiile in carevanzarile de masini de luna trecuta au fost aproape la acelasinivel cu cele cumulate din primele doua luni ale anului.

La nivelul lunii martie, cel mai mare procent de vanzari insistem leasing in cazul unei marci de volum a fost la Ford, de 61%,iar cel mai mic la Suzuki, de 7%. In acelasi timp, marci precumBMW, Jaguar, Dodge, Lexus, MINI sau Smart nu au vandut in martienicio masina in sistem leasing. In cazul marcii BMW la nivelulprimului trimestru leasingul detine 22% din vanzari.

Numarul companiilor care se califica pentru o finantare inleasing cu avans foarte mic a scazut semnificativ in ultimul an sinumai firmele cu o situatie financiara foarte buna - capital socialmare si profit - pot cumpara acum masini sau echipamente cu avansde 5-15%, potrivit companiilor de leasing.

Inainte de criza, acest nivel minim al avansului era practicatde toate firmele de leasing, insa in prezent majoritatea cerclientului sa achite 20-40% din valoarea bunului finantat, chiardaca cererea de leasing este inca foarte scazuta. In acest felfinantatorul se asigura ca recupereaza cat mai mult din sumaacordata in cazul in care clientul nu mai poate plati ratele. Piatade leasing a inregistrat o scadere dramatica anul trecut, de 72%,pana la 1,3 mld. euro, din cauza prabusirii pietei auto, cu aproape60%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO