Un român merge în medie la hipermarket de trei ori pe lună şi lasă de fiecare dată la casă 61 de lei, o sumă de aproape patru ori mai mare decât cea cheltuită în chioşcurile sau alimentarele din comerţul tradiţional, unde consumatorul merge o dată la două zile.
Apropierea de casă sau de birou este cel mai mare avantaj al comerţului tradiţional, care reuşeste în continuare să ajungă la aproape toţi românii, potrivit datelor oferite de compania de cercetare de piaţă GFK.
„Doar discounterii reuşesc să mai atragă cumpărători noi. Principalul motor de creştere pentru celelalte formate ale comerţului modern este valoarea mai mare a coşului de cumpărături. Cu toate acestea, comerţul tradiţional continuă să aibă cea mai mare penetrare, aproape toate gospodăriile din România cumpărând cel puţin o dată din magazinele traditionale - alimentare, buticuri, pieţe agroalimentare - în prima jumătate a anului 2015“, spune Diana Scăunaşu, client service manager în cadrul GfK Romania.