Tudor Furir, managerul român care conduce de peste zece ani afacerile Pernod Ricard România, companie care are în portofoliu branduri precum Ballantine’s şi Absolut, spune că, din datele pe care le are, vânzările fiscalizate de băuturi spirtoase au crescut cu aproximativ 20-25% faţă de 2015, după mai mulţi ani de scădere.
Această creştere s-a văzut şi în businessul companiei, care va trece în acest an pragul de 30 mil. euro. „2016 este cel mai bun an de după 2008. Stabilitatea pieţei şi un cadru fiscal corect au fost vectorii principali care au condus la acest rezultat. Am lansat un număr relativ mare de branduri cum ar fi vodca Ostoya, bitterul Becherovka sau ginul Monkey 47“, a declarat Tudor Furir, managing director Pernod Ricard România, unul dintre cei mai mari importatori de băuturi alcoolice de pe plan local.
Piaţa de băuturi spirtoase a consemnat mai mulţi ani de scădere odată cu izbucnirea crizei financiare, care a tăiat din consum, dar şi odată cu creşterea accizei de la 750 de euro pe hectolitru de alcool pur până la 1.000 de euro în 2013, măsură care a determinat creşterea preţurilor şi ascensiunea pieţei negre.
Odată cu noul Cod fiscal, intrat în vigoare în acest an, acciza a revenit la 750 de euro, lucru care a determinat revenirea pieţei. Conform datelor furnizate anterior de Asociaţia Spirits România, piaţa neagră a produselor spirtoase atinge anual 170 mil. litri, adică 75% din totalul pieţei de băuturi spirtoase.