ZF 24

Furir, Pernod Ricard: Nu cred că vreun gigant din industria spirtoaselor va investi într-o fabrică în România. Ne lipseşte un brand cu tradiţie, iar piaţa se contractă

Furir, Pernod Ricard: Nu cred că vreun gigant din...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

20.01.2014, 00:08 161
Lipsa unui brand de băuturi spirtoase cu tra­di­ţie şi industria care se contractă de la an la an tot mai mult ţin departe companii interna­ţio­nale precum Pernod Ricard, cu afaceri de câteva miliarde de euro, de investiţii în Ro­mâ­nia, consideră Tudor Furir, managing director al Pernod Ricard România.
 
„În România nu ai ce să cumperi. Dacă vrei să cumperi ceva ca investitor în această in­dustrie, atunci cumperi un brand care înseamnă ceva pentru populaţia acelei ţări, cu tra­diţie. (...) Ţuica este un exemplu elocvent al nepu­tinţei guvernelor care s-au succedat. Din ţuică se poate face un brand, însă nu avem niciun fel de stra­tegie“, a declarat Tudor Furir, 51 de ani, cel care conduce unul dintre cei mai mari impor­ta­tori de băuturi spirtoase, cu afaceri de peste 26 mil. euro.
 
Furir are o experienţă de peste 10 ani în in­dustrie, fiind la conducerea Pernod Ricard Ro­mânia de mai bine de şapte ani, după ce an­te­rior a fost country manager al Allied Do­mecq, a cărei companie-mamă din Marea Bri­tanie a fost cumpărată în 2005 de către grupul francez Pernod Ricard.
 
Managerul dă exemplul vecinilor unguri care au înregistrat marca de palincă şi au transformat-o în produs naţional. Însă, nu doar lipsa unui brand puternic face ca investitorii din această industrie să nu vină să cumpere o fabrică aici, ci şi piaţa tot mai mică. De la peste 100 de producători locali în 2008, în industrie au mai rămas mai puţin de 20.
 
„Industria din România este distrusă încet încet. (...) Eu nu cred că în industria asta va in­ves­ti vreun jucător mare în Ro­mâ­nia. Dacă vorbim de zona local premium, care ar putea fi interesantă pentru com­pa­niile mari, aceasta este în declin“, mai spune managerul.
 
Pernod Ricard, o afacere înce­pu­tă în 1975 în Franţa, este numărul doi mondial ca vânzări de băuturi spir­toa­se şi are rulaje de peste 8 mld. euro şi circa 19.000 de angajaţi. Cel mai mare competitor al Pernod Ri­card este Diageo, pro­du­cătorul whisky-ului Johnnie Walker.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO