Retail&Agrobusiness

Volumul afacerilor din comerţul cu amănuntul a crescut cu 6,2% în primele opt luni

Volumul afacerilor din comerţul cu amănuntul a crescut...

Autor: Raluca Ghinea

02.10.2015, 09:21 219

Totodată, vânzările de carburanţi pentru autovehicule în magazine specializate au fost mai mari cu 5,4% decât în aceeaşi perioadă a anului trecut, iar vânzările de produse nealimentare au stagnat, se arată într-un comunicat al Institutului Naţional de Statistică (INS).

Ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, afacerile au înregistrat o creştere cu 5,8%, datorată vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+14%), comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+4,9%) şi vânzărilor de produse nealimentare (+0,3%).

În august, volumul afacerilor a avansat cu 1,4% faţă de iulie, ca serie brută, după ce vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au crescut cu 4,6%, iar cele de produse nealimentare cu 1,6%. Pe de altă parte, comerţul carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate a scăzut cu 3,5%.

Pe serie ajustată, afacerile s-au redus cu 0,3%, influenţate de scăderea comerţului carburanţilor cu 4,3%.

Comparativ cu august 2014, volumul afacerilor pentru comerţul cu amănuntul a consemnat o majorare cu 9,6%, serie brută, susţinută de vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+24,2%), comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+3%) şi vânzările de produse nealimentare (+2,2%).

Afacerile au crescut şi ca serie ajustată, cu 8%, ca urmare a avansului înregistrat la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+25%), comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+2,6%) şi la vânzările de produse nealimentare (+0,4%).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO