Companii

Românii şi-au pus în criză bunurile de valoare la „adăpost“ în seifuri

no title

Ionuţ Vlăsceanu, directorul de vânzări al HCS Romtrade

Autor: Mirabela Tiron

26.08.2011, 00:03 838

Nevoia de-a pune la "adăpost" bu­nuri de valoare ca bijuterii, bani sau do­cumente şi neîncrederea în sistemul ban­car au dus la o creştere cu 15% a ce­rerii pentru seifuri, al căror preţ începe de la 160 de lei (38 euro) şi poate depăşi 10.000 de lei (2.380 euro).

"Vânzările au evoluat într-un trend pozitiv. De la începutul anului până în prezent am avut o creştere cu 15% a vânzărilor de seifuri, după ce anul trecut s-a înregistrat o creştere cu un procent nesemnificativ", susţine Ionuţ Vlăsceanu, directorul de vânzări al HCS Romtrade, care activează pe piaţa românească din 1991. Compania este controlată de Mihai Paraşcan.

Compania, distribuitoare de seifuri austriece Rottner-Tresor pe piaţa locală, a raportat anul trecut o cifră de afaceri de 2,5 milioane de lei (590.000 de euro) şi un profit de 481.000 de lei (119.000 euro), la un număr de 15 an­ga­jaţi, potrivit Ministerului de Finanţe.

Piaţa locală de seifuri se află într-o fază incipientă, nu sunt foarte mulţi jucători prezenţi, iar pe de altă parte cererea pentru seifuri este încă redusă, faţă de cum se manifestă în Austria, Franţa sau Elveţia, unde casele sunt proiectate pentru a include un seif încorporat în perete, potrivit lui Vlăs­ceanu. Date oficiale legate de valoarea pieţei nu există.

Ce seifuri aleg românii

"În general românii doresc să îşi protejeze bunurile de valoare. Fiecare are un bun de valoare în casă. Oa­me­nilor le place să simtă cât mai aproape aceste bunuri de valoare, o metodă fiind achiziţia acestor seifuri. Gama de seifu­ri este foarte variată, începând cu cele de mobilă, de hoteluri, şi de laptop."

Cele mai ieftine seifuri costă 160 de lei (38 euro). Persoanele fizice achi­zi­ţio­nează seifuri din cauza neîn­cre­derii în sistemul bancar, dar şi a nevoii de a pune la adăpost bunurile de va­loare din locuinţă, potrivit lui Vlăs­ceanu.

El susţine că cei mai mulţi clienţi au optat pentru seifuri uşor accesibile ca preţ, în medie suma alocată de per­soa­nele fizice fiind de 2.000 de lei pentru un seif. "Am vândut însă şi seifuri de 15.000 de lei către persoane fizice. Acesta este un seif care oferă protecţie la foc, diferite sisteme de securitate şi are caracteristici ce răspund de dome­niul infracţional." De la începutul anu­lui până în prezent compania a vândut în jur de 50 de seifuri către persoane fizice.

De unde vin clienţii

Clienţii persoane fizice reprezintă 60% din totalul clienţilor, restul de 40% fiind persoane juridice. Seifu­rile achiziţionate de com­panii sunt mai scumpe, asfel că ponderea vânzărilor de seifuri către clienţii corporate se ridică la 60% din totalul vânzărilor.

"Companiile iau mai mult în consi­derare caracteristicile seifului, în defa­voa­rea preţului, astfel că multe firme au alocat chiar şi 50.000 de lei pentru seifuri de depo­zita­re a datelor." HCS Romtrade lucrează cu com­panii din domeniul hotelier, bancar, dar nu numai, şi primeşte cereri de sei­furi în special din partea com­paniilor mari.

În SUA au fost raportate în ultimele două săptămâni vânzări de câteva zeci de mii de euro în contextul volatilităţii ridicate de pe burse. Astfel că producătorii de seifuri au raportat creşteri cu 30% ale vânzărilor. Compania Value Safes a vândut seifuri în valoare de 13.000 de dolari pe zi în perioada turbulenţelor create de retrogradarea ratingului SUA, de peste trei ori mai mult faţă de perioada anterioară. "În România consumul de seifuri este încă la un nivel redus din cauza lipsei de educaţie în ceea ce priveşte capitolul de protejare a bunurilor. Din punctul de vedere al vânzărilor de seifuri România nu excelează comparativ cu alte ţări. Sperăm ca românul să îşi educe simţul gospodăresc şi să aloce fonduri pentru protejarea bunurilor de valoare."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO