Companii

Romstal joaca pe cartea extinderii regionale prin investitii greenfield, achizitii sau francize

Romstal joaca pe cartea extinderii regionale prin investitii greenfield, achizitii sau francize

Enrico Perini, presedinte si actionar majoritar al Romstal: "Unul dintre obiectivele noastre pe termen mediu si lung este sa devenim cea mai extinsa retea de distributie de profil din estul Europei."

04.10.2007, 18:19 59

Compania Romstal, unul dintre principalii jucatori de pe piata echipamentelor sanitare, electrice si de instalatii, a inregistrat in primele opt luni ale anului o crestere de 52% a afacerilor fata de aceeasi perioada a anului trecut, pana la 178 mil. euro.
"Am cunoscut cresteri semnificative pe plan national si international determinate in primul rand de strategia de extindere a retelei de filiale, precum si de dezvoltarea si imbunatatirea sistemului de livrare si distributie", a spus Enrico Perini, presedinte si actionar majoritar al Romstal.
Compania Romstal are capital majoritar romanesc, dar este prezenta si pe pietele din Republica Moldova, Ucraina si Italia, pe care a inregistrat afaceri de 63 de milioane de euro in perioada ianuarie-august. Piata din Romania a asigurat insa circa 65% din cifra de afaceri totala, adica 115 milioane de euro, cu 47% mai mult fata de perioada similara a anului 2006.
"Cred ca ne mai trebuie macar inca cinci sase ani pentru ca ponderea pietei interne sa fie egala cu cea a pietei externe in cifra de afaceri", a spus Perini. Cresterea ponderii pietelor externe in cifra de afaceri a companiei va fi sustinuta si de intrarea pe pietele din Rusia, Bulgaria si Serbia, care va fi realizata pana la finalul anului 2007 sau cel tarziu in primul trimestru din 2008.
"Unul dintre obiectivele noastre pe termen mediu si lung este sa devenim cea mai extinsa retea de distributie de profil din estul Europei. Politica Romstal de a deschide noi francize si de a construi sau achizitiona puncte de vanzare va ramane o constanta a strategiei de extindere", a adaugat Perini. In momentul de fata veniturile cele mai mari de pe pietele externe sunt inregistrate in Italia, insa dinamica de crestere nu este foarte ridicata, piata italiana fiind deja o piata matura.
"Dinamica cea mai mare de crestere pe pietele externe o inregistram in Moldova si Ucraina. Daca in Moldova avem deja o cota de piata de 25%, in Ucraina suntem departe de acest rezultat, deci este o piata cu potential mare", a spus Perini.
Romstal a inaugurat in acest an, atat in tara, cat si pe pietele externe, opt noi filiale, sase reprezentante de tip franciza, doua depozite si un magazin de autoservire in Bucuresti, urmand ca pana la sfarsitul anului sa fie inaugurate alte doua filiale si sase reprezentante de tip franciza.
Romstal a inregistrat in Romania cresteri la majoritatea categoriilor de produse. Astfel, pe segmentul de gresie si faianta, compania a raportat o crestere de 61% fata de perioada similara a anului trecut, pe segmentul sanitare o crestere de 59%, in timp ce pe sursele de incalzire cresterea a fost de 30%.
Compania Romstal se asteapta anul acesta la o cifra de afaceri de 270 de milioane de euro, din care 190 de milioane de euro vor fi obtinute pe piata locala.
Romstal este cea mai importanta companie a grupului omonim, care mai cuprinde Valrom Industrie, Valplast Industrie, Belform Prod, Dezim Development, IOS Software Solutions, Center Service Instal, Autoklass Center si City Garden Distribution. La nivel de grup, reprezentantii companiei si-au bugetat in acest an afaceri de 430 de milioane de euro, in crestere cu 40% fata de nivelul atins in 2006.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO