Companii

Seful BMW: Clientii nu mai cumpara full-option. Aleg doar "strictul necesar"

Seful BMW: Clientii nu mai cumpara full-option. Aleg doar „strictul necesar”
03.02.2010, 23:12 62

Austriacul Stephan Breschan, 45 de ani, directorul general alfilialei locale a grupului BMW, pariaza in 2010 pe un leu puternicsi stabilizarea economiei locale pentru cresterea vanzarilorcompaniei.

Vanzarile de automobile cu un pret de peste 50.000 de euro auscazut de peste trei ori anul trecut, in timp ce vanzarile BMW auinregistrat o scadere de 53%, la 1.140 de masini, segmentul premiumfiind la fel de afectat ca intreaga piata auto de declinul economicde pe parcursul anului trecut. La un pret mediu de 50.000 de euro,vanzarile BMW pe piata locala pot fi estimate la 57 mil. euro anultrecut.

Astfel, anul acesta doar un reviriment economic ar puteareaduce increderea cumparatorilor, crede seful BMW in Romania.

"Clientii acestor branduri sunt intotdeauna interesati de mediuleconomic. Anul trecut nu au fost foarte increzatori in economie siau amanat achizitiile, dar in 2010 exista mult mai mult optimism inpiata", spune Breschan.

Chiar si asa, in segmentul premium clientii si-au "reeducat"preferintele. Daca in anii trecuti optau pentru un motor cat maiputernic si o lista completa de optionale, acum aleg doar "strictulnecesar". "Acum clientii opteaza pentru aceleasi modele ca si inanii trecuti, numai ca spre deosebire de 2007 si 2008 nu maiopteaza pentru modele «full option» ci pentru o echipare maicorecta. Atunci cand este vorba de o achizitie clientii se gandescin continuare la pretul masinii", a spus oficialul BMW.

Vede un leu puternic

Contrar estimarilor consultantilor si oamenilor de business,euro a scazut in ianuarie sub pragul de 4,1 lei , iarreprezentantul BMW spune ca sunt premise ca moneda nationala sa seintareasca in continuare.

"Leul va continua sa se aprecieze in perioada urmatoare. Anultrecut pe oricine intrebai cum va evolua leul, raspundea ca monedava continua deprecierea fata de euro. Dar acum se intampla exactopusul. Sunt convins ca acest trend va continua".

Un scenariu vehiculat presupune ca euro este acum slabit dincauza situatiei economice din Grecia, dar seful BMW apreciaza ca nuaceasta este explicatia pentru intarirea leului.

"Trebuie sa tinem cont ca in sfarsit Romania are acum un guvernstabil, care doreste sa atraga cat mai multi investitori. Spreexemplu, stiu ca in prezent se incearca atragerea unui numar catmai mare de investitori din Germania", a subliniat Breschan. Pefondul intaririi leului, preturile calculate in moneda nationalaale masinilor sunt mai mici.

Estimarile pentru acest an nu indica insa o crestere a pieteiauto dupa un an 2009 dezastruos, astfel ca reprezentantiiAsociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA)apreciaza ca vanzarile de autoturisme vor inregistra in 2010 oscadere la 115.000 de masini fata de aproximativ 130.000 de unitativandute in 2009. Pe de alta parte, calculat doar la nivelulinmatricularilor, piata auto in 2010 ar ramane constanta.

"APIA se asteapta la o scadere a pietei in 2010 fata de anultrecut deoarece in 2009 au existat multe cifre "false" in ceea cepriveste vanzarile unor marci, in conditiile in care firmele auexportat masini si nu le-au vandut pe piata locala", spunereprezentantul BMW, care afirma ca in 2010 APIA isi va schimbamodul de raportare.

"Ne asteptam ca vanzarile BMW sa inregistreze o crestere in2010. Avansul se va datora atat noilor modele, cat si faptului caanul trecut vanzarile BMW au fost reale si nu am reexportat masini.Avem acum noul X1, noul Seria 5 in martie si Seria 5 GT, plus noulX3 in a doua parte a anului", a spus Breshan.

Fara profit nu poti rezista pe termen lung

Anul 2009 a fost influentat de campaniile de destocare, princare dealerii au oferit discounturi care au ajuns pana la 40-50% incazul marcilor premium.

"In 2010, atat noi cat si concurentii nostri vom reveni la unnivel normal de pret. Dar nu va fi usor sa revii de la ofertele cuun discount considerabil la un nivel normal, dar va trebui. Sa nufaci deloc profit nu poate fi o situatie care sa dureze pe termenlung", a subliniat seful BMW.

Pe de alta parte, in cazul unor marci premium exista clienticare prefera achizitia masinii din Germania si nu de la dealeriidin Romania, atrasi in primul rand de pretul mai mic.

"In cazul BMW masinile nu sunt mai ieftine in Germania, ci dincontra. Sunt mai scumpe, iar intretinerea lor costa mai mult",spune Breshan.

Automobile Bavaria, fostul importator BMW si principalul dealer,care detine toate centrele marcii de pe piata locala in afara celordin Iasi, Pitesti si a unui service in Bucuresti, va realiza in2010 investitii in constructia a doua noi centre de service inCraiova si Galati, unde pana anul trecut existau numaishowroom-uri.

In 2009 scaderea vanzarilor de masini premium a fost determinatainclusiv de lipsa finantarii. Potrivit jucatorilor din piata, undiscount de 40% la un model de 80-100.000 de euro nu influenteazaprea mult decizia de achizitie a clientului daca nu este completatade o oferta de finantare.

"In ultimul trimestru al anului trecut am lansat o oferta cudobanda zero la leasing prin BMW Financial Services pentrufinantare. Deja am primit bugetul pentru anul 2010 si in continuareprin BMW Financial Services vom mentine dobanda la zero. Inca nustim daca oferta va fi valabila pentru intreg anul, dar cel putinin primele luni dobanda va ramane la acelasi nivel", a spus sefulBMW.

In cazul BMW Financial Services constructorul german colaboreazacu filiala locala a UniCredit Tiriac Bank.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO