Companii

Seful hotelului Hilton spune ca nu a prevazut cresteri in bugetul de anul viitor

Seful hotelului Hilton spune ca nu a prevazut cresteri in bugetul de anul viitor

Friedrich Niemann, directorul general al hotelului Athenee Palace Hilton: Nu putem vorbi de o scadere a preturilor. Trebuie insa sa fim flexibili, avand in vedere ca preturile se stabilesc in functie de cerere si oferta, iar cererea scade si oferta creste. Ne vom adapta pietei. Nu este benefic sa ai preturi mari si un hotel gol, dar nici sa practici preturi de dumping si nici nu ne propunem asta. Schimbam preturile zilnic in functie de cerere.

23.11.2008, 15:08 37

"Contextul economic se schimba de la o zi la alta. In iulie totul era bine si apoi lucrurile au inceput sa se schimbe, astfel ca e foarte greu sa faci previziuni. Cererea este in scadere, iar concurenta a crescut, deci cu siguranta vom fi afectati", a afirmat el.
Pe piata din Capitala capacitatea a crescut cu circa 20% pe segmentul de cinci stele odata cu deschiderea Radisson SAS si cu peste 50% pe patru stele cu deschiderea Rin Grand cu 1.500 de camere si Ramada Plaza cu 300 de camere.
"Cred ca pe termen mediu si lung piata din Capitala ar putea absorbi trei, patru hoteluri noi, insa pentru moment ar fi mai bine sa nu apara alte locatii. Oricum, de la anuntarea unui proiect pana in momentul in care hotelul devine operational trece ceva timp", a spus Niemann, care a precizat ca Hilton a inceput sa simta efectele crizei din luna septembrie.
"Am inceput sa simtim o scadere a gradului de ocupare, de cateva procente, incepand cu aceasta toamna", a spus el. Practic, dupa un an foarte bun in 2007 gradul de ocupare al hotelurilor din Capitala a scazut cu 14,2% in perioada septembrie 2007-septembrie 2008 comparativ cu un an in urma, potrivit unui studiu Deloitte.
Cu toate acestea, managerul Hilton afirma ca in continuare unitatea se afla in bugetul estimat pentru acest an.
"Suntem in grafic cu veniturile, dar nu avem idee ce o sa se intample in trei luni sau in sase luni. Pe anul viitor nu am prevazut cresteri in buget. E foarte greu sa iti faci o strategie in situatii de criza. Ramanem deschisi si ne propunem sa ne adaptam pietei. Cred ca vom beneficia de faptul ca suntem un brand cunoscut", a precizat Niemann. Hilton a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de circa 21 de milioane de euro.
Hotelurile din Capitala isi asigura cea mai mare parte a veniturilor din traficul de business, iar pe segmentul de cinci stele, unde mai activeaza Radisson SAS, JW Marriott, Howard Johnson, Crowne Plaza sau InterContinental, majoritatea clientilor sunt straini.
"Cam 80% din venituri sunt asigurate de partea de business, care include atat cazare cat si evenimente, iar restul de 20% din leisure. Anul acesta am inregistrat o crestere pe segmentul de leisure, dar sunt sceptic in ceea ce priveste continuarea acestui ritm anul viitor", a mai spus managerul Hiton, care a adaugat ca in continuare peste 90% dintre clienti sunt din afara tarii.
"Avem cam 15% dintre clienti din SUA, dar nu am vazut o descrestere a acestora. Cea mai importanta piata pentru noi ramane vestul Europei. Procentul romanilor cazati la Hilton a crescut cam cu 1% intr-un interval de doi ani, pana la 8%. Nu exista insa niciun motiv in perioada urmatoare pentru ca piata locala sa creasca pentru ca majoritatea oamenilor de afaceri din Romania traiesc in Bucuresti", a spus Niemann.
Totodata, si partea de evenimente si food&bevrages a avut o evolutie pozitiva in acest an, fara a inregistra scaderi in ultimele luni.
"Segmentul de food&bevrages si evenimentele continua sa creasca. Nu stim ce se va intampla in viitor, dar momentan acest segment nu a inregistrat scaderi", a mai spus managerul Hilton, care este de parere ca nu vom asista la o lupta a preturilor in incercarea de a atrage clienti.
"Nu putem vorbi de o scadere a preturilor. Trebuie insa sa fim flexibili, avand in vedere ca preturile se stabilesc in functie de cerere si oferta, iar cererea scade si oferta creste. Ne vom adapta pietei. Nu este benefic sa ai preturi mari si un hotel gol, dar nici sa practici preturi de dumping si nici nu ne propunem asta. Schimbam preturile zilnic in functie de cerere", a afirmat Niemann, care se asteapta la o scadere a numarului de clienti, dar nu si a mediei noptilor petrecute de acestia de hotel, care se situeaza la 1,5 nopti.
Chiar si in conditii de criza, lanturile prezente pe piata vor sa afilieze noi hoteluri, in timp ce altele care nu sunt inca prezente vor sa isi faca intrarea. In acest sens, Hilton intentioneaza sa intre pe piata locala, atat in Capitala, dar si in provincie, cu alte branduri ale lantului.
"Vrem in continuare sa ne extindem pe piata locala si sa afiliem alte hoteluri, atat in Bucuresti, cat si in orase mari precum Cluj, Timisoara sau Sibiu. Cred ca in orasele mari poate fi absorbit inclusiv un hotel de cinci stele, dar depinde de cum va evolua piata si de proprietate. Sunt sigur ca vom semna contracte in viitorul apropiat", a spus Niemann, care a precizat insa ca extinderea depinde si de celelalte parti, care isi pot amana planurile pentru o perioada de timp avand in vedere situatia actuala.
Hotelul Hilton din Capitala este controlat de omul de afaceri George Copos, care detine in cadrul holdingului Ana Hotels alte trei hoteluri la munte (Sportul, Bradul si Poiana), doua la mare (Europa si Astoria) si Crowne Plaza in Bucuresti, clasificat la cinci stele.
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO