Companii

Selgros mai are un an pana la un miliard de euro

Selgros mai are un an pana la un miliard de euro
17.10.2007, 13:09 14

Compania Selgros Cash&Carry Romania ar putea atinge anul viitor pragul de vanzari de un miliard de euro, pe fondul extinderii retelei.
"Ne bucuram de o crestere a vanzarilor de 27% in primul semestru din 2007 fata de aceeasi perioada din anul 2006 si speram sa se pastreze ritmul de crestere pana la sfarsitul acestui an", au declarat reprezentantii Selgros Cash&Carry Romania.
Compania a raportat in 2006 o cifra de afaceri de 2,15 mld. lei (611,8 mil. euro), astfel incat ritmul de crestere estimat pentru acest an ar putea duce vanzarile retelei Selgros la 2,73 mld. lei (aproximativ 830 mil. euro).
Evolutia afacerilor vine pe fondul extinderii retelei, anul acesta fiind deschise trei unitati, la Suceava, Iasi si Galati, in urma unor investitii totale de 45 mil. euro.
Retailerul targeteaza atingerea pragului de un miliard de euro vanzari la orizontul anului 2011, insa daca afacerile isi continua ritmul de crestere inregistrat in ultimii doi ani, tinta ar putea fi atinsa anul viitor.
Organizarea unui targ auto in parcarea magazinului Selgros din Suceava, care s-a desfasurat saptamana trecuta, va majora si ea vanzarile companiei, datorita cresterii fluxului de clienti in aceasta locatie.
"La un targ asemanator la Selgros Oradea am avut 7.000 de vizitatori. Colaboratorii nostri la acest eveniment sunt dealerii locali de autoturisme sau masini de teren", a precizat Pia Krauss, managerul de marketing al companiei.
Si Metro Cash&Carry, concurentul companiei Selgros, s-a implicat in acest an in organizarea unui targ auto. Retailerul a pus la dispozitie un spatiu din fosta locatie a magazinului Metro Cash& Carry Otopeni, pentru organizarea SIAB 2007, cel mai mare targ auto din Romania.
Suprafata de expunere a autoturismelor a fost de 50.000 de metri patrati, iar evenimentul a atras in zece zile 250.000 de vizitatori.
Atat Selgros, cat si Metro Cash&Carry au organizat anul trecut targuri pentru furnizorii lor, un eveniment similar urmand sa aiba loc zilele urmatoare in magazinul Selgros din Bacau.
Reteaua Selgros Cash&Carry, care numara 16 unitati in prezent, si-a planificat extinderea pe piata locala intr-un ritm de 2-3 magazine noi pe an, pana la 21 de unitati. Investitiile realizate pana in prezent de compania germana pe piata romaneasca depasesc 220 mil. euro.
Magazinele Selgros Cash&Carry au o suprafata medie de vanzare de 10.000 de metri patrati si peste 37.000 de articole listate. Principalele categorii de clienti ai magazinelor Selgros sunt in prezent firmele din HoReca si jucatorii din comertul cu amanuntul.
Selgros Romania a fost anul trecut a doua mare companie din comertul romanesc, dupa concurentul sau direct Metro Cash&Carry Romania.
Segmentul magazinelor din categoria cash & carry, care vizeaza clientii profesionisti, si-ar putea majora cota de piata in acest an pe baza cresterii numarului de unitati Selgros.
Singurii operatori de magazine de acest tip sunt in prezent grupul german Metro, cu 23 de unitati cash&carry, compania Selgros, controlata de concernul german OHG Fegro/Selgros, si cateva companii romanesti de care nu s-au impus insa ca jucatori importanti pe acest segment de piata.
Selgros, unul dintre primii retaileri straini intrati in Romania, face parte din grupul german Rewe, activ pe piata locala si cu alte divizii de supermarketuri (Billa) si magazine cu discount (Penny Market).
Germanii de la Metro Cash&Carry au fost cei care au deschis lista investitorilor straini in comertul cu bunuri de larg consum din Romania, in anul 1996. Astfel, Metro Cash&Carry a fost prima retea internationala de retail care si-a facut aparitia pe piata locala, fiind urmata dupa aproximativ trei ani de o alta companie aprtinand unui grup german, Billa.
Grupurile Metro si Rewe sunt in prezent singurii jucatori din retailul romanesc cu vanzari anuale ce depasesc un miliard de euro. Magazinele de tip cash&carry sunt in prezent cel de-al treilea canal al comertului modern, ca marime, dupa supermarketuri si hipermarketuri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO