Companii

Skoda a trecut de Renault la vanzari. Doar in luna septembrie

Skoda a trecut de Renault la vanzari. Doar in luna septembrie
17.10.2006, 18:53 17

Skoda a fost luna trecuta cel mai bine vanduta marca de import de pe piata romaneasca, depasind atat liderul ultimilor ani, Renault, cat si al doilea producator local, Daewoo.
Cu aproape 15.000 de unitati vandute dupa primele noua luni ale anului, Skoda se afla insa in urma Renault, care a livrat in primele noua luni 15.200 de unitati.
Skoda este insa lider pe piata locala de vehicule diesel, cu aproape 9.500 de autoturisme livrate, fata de 8.500 in cazul Renault.
Peste 1.000 de unitati din volumul de vanzari al Skoda au provenit din programul de reinnoire a parcului auto. Vanzarile totale de autoturisme au ajuns in primele noua luni ale acestui an la aproape 186.000 de unitati, in crestere cu peste 18% fata de aceeasi perioada a anului trecut, potrivit statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Autovehicule (APIA).
La baza cresterii au stat importurile de autoturisme care au ajuns la 96.000 unitati, in crestere cu aproape 33% fata de anul precedent. In aceste conditii, importurile au depasit in acest an in premiera vanzarile de masini romanesti, primele noua luni consemnand vanzari de mai putin de 90.000 de autoturisme Dacia si Daewoo.
Cu toate acestea, Dacia a ramas cea mai vanduta marca de automobile din Romania, la categoria sa de pret neavand practic concurent pe pe piata.
Pe urmatoarele locuri s-au aflat Daewoo (cu 17.788 de autoturisme vandute), Renault Skoda, Volkswagen si Peugeot.
In interiorul diferitelor categorii de automobile s-au inregistrat evolutii spectaculoase, mai ales in categoriile superioare.
Astfel, segmentul F, al masinilor de lux, a inregistrat o crestere de peste 70% in primele noua luni ale anului, de peste doua ori mai mult decat media pietei de import. Practic, cererea pentru limuzine de lux precum Mercedes S-Klasse, Audi A8 sau BMW Seria 7 s-a mentinut ridicata. Un ritm peste medie l-a inregistrat si segmentul SUV-urilor, modele precum Hyundai Santa Fe sau Toyota Rav4 inregistrand vanzari de cateva ori mai mari fata de anul precedent.
In schimb, cererea pentru monovolume nu a fost la fel de ridicata. Practic, dupa primele noua luni ale anului, vanzarile de masini de import de tip monovolum au crescut cu doar 3%, cu mult sub ritmul general al pietei.
Vanzarile totale de automobile, care includ pe langa autoturisme si vehicule comerciale si autobuze, au ajuns in primele noua luni ale anului la 214.000 de unitati, ceea ce inseamna o crestere de 14%.
Valoarea este superioara estimarilor jucatorilor din piata auto care anticipau pentru intreg anul un ritm de crestere de 5%-10%, fata de aproximativ 256.000 de unitati vandute anul trecut.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO