Companii

Trebuie să ne poziţionăm ca destinaţie turistică pe harta lumii

Gheorghe Fodoreanu, proprietarul agenţiei de turism Invitation România. Foto: Mihai Dăscălescu

Gheorghe Fodoreanu, proprietarul agenţiei de turism Invitation România. Foto: Mihai Dăscălescu

Autor: Dana Ciriperu

04.11.2014, 00:04 178

Poziţionarea României ca destinaţie turistică importantă, crearea unei strategii pentru turism şi implementarea acesteia, dar şi investiţiile într-o campanie europeană de branding pentru imaginea României sunt câteva dintre măsurile care ar putea contribui la o creştere economică de 5% potrivit propunerilor oamenilor de afaceri prezenţi în anuarul „Who’s who in business - Cei mai importanţi 1.000 de oameni din business 2014“.

„Enumeraţi cinci măsuri pentru ca România să aibă o creştere economică de peste 5% pe an“ - aceasta a fost formularea din chestionarul ZF transmis de către redactorii ZF către cei mai importanţi executivi din economia românească, pentru realizarea celei de-a şaptea ediţii a anuarului. Managerii care au răspuns la chestionar sunt de părere că turismul este una dintre industriile pe care piaţa locală şi-ar putea baza creşterea în următorii ani dacă ar exista o strategie la nivel de ţară în turism, dar şi bugete de promovare pentru acest sector.

„Exportul în turism, împreună cu IT-ul şi agricultura, sunt cei trei mari piloni posibili ai unei Românii prospere“, a spus Gheorghe Fodoreanu, proprietarul agenţiei de turism Invitation România, la o întâlnire organizată de ZF cu antreprenori în cadrul campaniei „România 5%“.

Antreprenorul român, care aduce anual peste 10.000 de turişti străini în ţară, cei mai mulţi în circuite şi în staţiunile balneare, spune că potenţialul României trebuie cosmetizat şi vândut. „Ca să vinzi produsul turistic al României îţi trebuie promovare, prezenţă la târguri şi facilităţi fiscale“, adaugă Fodoreanu care recunoaşte că din 1990 a obosit aşteptând ca agenţiile de turism din străinătate să stea la coadă ca să cumpere România. „Pe anumite pieţe sunt persoane, particulare, care sunt mai puternice ca brand decât România. Am ajuns să trăim cu persoane care penetrează mai bine pe piaţă decât imaginea ţării“. Fodoreanu dă exemplul Simonei Halep, jucătoarea de tenis de 23 de ani situată pe locul trei în topul mondial WTA, care este în prezent un adevărat brand de ţară al României. De altfel, şi Radu Florescu, CEO al grupului Saatchi & Saatchi România, spunea că în prezent brandul României în lume este făcut de Simona Halep şi de DNA.

Indiferent însă care ar fi brandul de ţară, acesta are nevoie de promovare la nivel mondial, pentru a împinge România pe o pantă ascendentă de imagine. „Exportul (inclusiv cel turistic) reprezintă aproape 100% şansa României de a ieşi de unde este“, a concluzionat Gheorghe Fodoreanu.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO