Companii

Tuborg are 15 mil. euro pentru marketing

Tuborg are 15 mil. euro pentru marketing

Shachar Shaine, presedintele URBB: Din cele 15 milioane de euro pe care le alocam bugetului de marketing, 5 milioane de euro vor fi directionate catre promovarea pe media a brandurilor detinute.

24.04.2007, 14:41 23

Compania United Romanian Breweries Bereprod (URBB), care produce sub licenta marcile Tuborg si Carlsberg, aloca in acest an 15 milioane de euro net activitatilor de marketing, spune Shachar Shaine, presedintele companiei.
Bugetul de marketing al URBB este cu 40% mai mare in acest an fata de 2006, potrivit informatiilor companiei. "Din cele 15 mil. euro pe care le alocam bugetului de marketing, 5 mil. euro vor fi directionate catre promovarea pe media a brandurilor detinute", a spus Shaine.
In perioada 2004-2005, URBB a investit circa 50 mil. euro (valoare rate-card) in promovarea pe tv si radio, potrivit datelor companiei de monitorizare AlfaCont.
Potrivit presedintelui URBB, investitiile in marketing vor fi destinate realizarii de evenimente, promovarii produselor in punctele de vanzare si promovarii media, care va consta in realizarea de spoturi tv si radio, si reclame pentru presa scrisa.
Din cele cinci milioane de euro destinate promovarii media, compania va aloca un milion de euro doar pentru brandul Holsten, aceeasi suma revenind si brandului Skol.
URBB este prezenta pe piata berii doar pe segmentul premium si superpremium, prin marcile Skol, Tuborg, Carlsberg, Holsten, Guinness si Kilkenny, ultimele doua fiind branduri importate.
Compania este de asemenea distribuitorul local al bauturilor racoritoare Orangina si Granini prin intermediul diviziei Carlsrom Beverages.
Producatorul va mai investi anul acesta 15,4 milioane euro pentru dublarea ca-pacitatii de productie a fabricii detinuta in apropiere de Bucuresti, pana la 2 milioane de hectolitri. La sfarsitul anului trecut, compania avea o capacitate de productie de 1,4 milioane de hectolitri. Aceste investitii sunt o continuare a proiectului de 50 de milioane dolari (38,5 milioane euro) inceput anul trecut pentru construirea unei noi fabrici de bere care va deveni operationala in iunie 2007.
In 2006, companiile din industria berii s-au numarat printre cei mai mari investitori in publicitate din piata locala, ocupand locul doi dupa companiile de telecomunicatii, in timp ce din punctul de vedere al vizibilitatii pe tv, reclamele brandurilor de bere si-au adjudecat primul loc.
Majoritatea investitiilor de promovare au fost facute de filialele companiilor multinationale prezente pe piata locala a berii, ca Heineken, SABMiller, InBev si Carlsberg, care controleaza aproximativ 70% din piata berii.
URBB estimeaza o crestere de peste 30% a rezultatelor financiare in acest an, in conditiile in care anul trecut compania a inregistrat o cifra de afaceri de aproximativ 100 mil. euro, potrivit unor estimari bazate de ritmul de crestere anuntat de companie.
In primele trei luni din acest an, URBB a inregistrat o crestere de 25%% a volumului de vanzari, in conditiile in care numai in luna martie, avansul volumelor livrate de Tuborg a fost de 36%, fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Numarul angajatilor companiei URBB depaseste 900 de persoane.
Vanzarile de bere ale companiilor multinationale prezente pe piata locala (Heineken, Interbrew, United Romanian Breweries Bereprod si Ursus Breweries) au crescut in primul trimestru cu 37% in volum, la 2,54 milioane de hectolitri, fata de aceeasi perioada din 2006, cand s-au vandut doar 1,85 de milioane de hectolitri de bere.
Ritmul de crestere consemnat in primele trei luni din acest an este de peste doua ori mai mare fata de nivelul total din 2006, cand piata a ajuns la 17,7 milioane de hectolitri, in crestere cu 16% fata de 2005.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO