Companii

Un indicator al pieţei: Volumele Coca-Cola în România s-au redus cu peste 10% în primele şase luni „Mediul economic rămâne plin de provocări“

Un indicator al pieţei: Volumele Coca-Cola în România...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

11.08.2023, 18:07 3380

Coca-Cola HBC România, liderul pieţei de bău­turi răcoritoare din România, a înregistrat în primele şase luni ale anului o scădere a volumelor vândute de peste 10% (low-double digits), declin adus în principal de categoria băuturilor necarbonatate (minus mini­mum 10% faţă de S1/2022) şi de băuturi carbogazoase (mi­nus 7-9% faţă de S1/2022). „Mediul economic rămâne plin de provocări, fiind influenţat de creşterea TVA la băuturi începând cu ianuarie. Categoria de băuturi energizante continuă să crească, volumele avansând cu aproape 30%“, se arată în ultimul raport al Coca-Cola Hellenic.

Scăderea din primul semestru vine după o stag­nare a volumelor îmbute­lia­torului care are trei fa­brici, la Ploieşti, Timişoara şi Vatra Dornei. În ţările emergente pentru gigantul din sectorul băuturilor, prin­tre care se află şi Ro­mânia, îmbuteliatorii au vândut în primul semestru 849 de milioane de unit cases, în creştere cu 7% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Coca-Cola HBC, com­pania-mamă şi cel mai mare îmbuteliator de bău­turi răcoritoare din regiu­ne, a avut volume totale de 1,38 miliarde de unit cases, plus 4% faţă de prima jumătate a lui 2022. Gigantul a înregistrat în primele şase luni venituri nete de 5 mili­arde de euro, plus 19% faţă de S1/2021.

Compania a terminat anul 2022 cu o cifră de afaceri de 3,2 miliarde de lei (circa 650 mil. euro), în creştere cu peste 15% faţă de anul precedent, arată datele de la Mi­nisterul de Finanţe.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO