♦ Coca-Cola HBC România este şi cel mai mare exportator de băuturi răcoritoare, circa 10% din producţie mergând la export.
Jovan Radosavljevic, managerul care conduce din 2018 Coca-Cola HBC România, liderul pieţei de băuturi răcoritoare, spune că în România consumatorii sunt mai sensibili la preţ decât cei din ţările vecine, iar creşterea cheltuielilor cu utilităţile, ratele la credite şi alimentele a determinat şi o reducere a consumului de băuturi răcoritoare.
„Asta este una dintre lecţiile învăţate în această perioadă. Consumatorul român este deschis în a încerca noi băuturi atunci când lucrurile merg bine din punct de vedere economic, dar foarte sensibil atunci când vine vorba lucrurile negative. Salariul mediu este uşor mai mare decât în Serbia sau Bulgaria de exemplu, dar dacă ne uităm la salariul minim şi câţi oameni trăiesc cu acest salariu vedem că o criză loveşte o mai mare proporţie din populaţie. Astfel că oamenii cumpără produse mai ieftine sau renunţă la o anumită categorie de produse“, a spus Jovan Radosavljevic într-un interviu acordat ZF. El explică faptul că întreaga categorie de băuturi răcoritoare a suferit în ultimul an din cauza scăderii puterii de cumpărare a românilor, însă pe creştere a rămas categoria băuturilor energizante. La polul opus, vânzările de apă îmbuteliată sunt indicatorul care spune cum evoluează consumul de băuturi în România deoarece consumatorii care vor să facă economii trec la apă de la robinet de exemplu.