Companii

Un proprietar de BMW are trei masini in garaj, unul de Rolls-Royce are opt

Un proprietar de BMW are trei masini in garaj, unul de Rolls-Royce are opt

Friedrich Eichiner, directorul financiar al BMW Group: Reteaua Rolls-Royce se va extinde in anii urmatori. Asadar este posibil sa vedem noi dealeri in Bucuresti sau in mai multe orase din China

29.03.2010, 00:00 232

Lansarea noului Ghost de catre Rolls-Royce, o limuzina de300.000 de euro, cu aproape 50.000 de euro mai ieftina decatPhantom, va determina cresterea vanzarilor constructoruluiexclusivist si va accelera extinderea retelei de dealeri pe pieteemergente precum Romania si China, potrivit lui Friedrich Eichiner,directorul financiar al BMW Group, concernul german care detinemarca Rolls-Royce.

"Avand in vedere ca noul Ghost va fi mai accesibil decatPhantom, ne asteptam la un volum mult mai mare de vanzari. Dinacest motiv, reteaua Rolls-Royce se va extinde in anii urmatori.Asadar este posibil sa vedem noi dealeri in Bucuresti sau in maimulte orase din China", a declarat Eichiner pentru ZF.

La inceputul acestui an, Automobile Bavaria, cel mai mare dealerBMW de pe piata locala si fostul importator al constructoruluigerman, a anuntat ca a demarat negocierile pentru a deveni serviceoficial Rolls-Royce pe piata locala, unde deja sunt peste 40 demodele prezente, si ia in calcul posibilitatea de a deveni sidealer oficial al marcii engleze.

"Romania este o piata interesanta pentru noi, pentru ca dejaexista multe modele Rolls-Royce. Clientul Rolls-Royce este opersoana care nu traieste intr-o singura tara, ci o persoana carecircula mult. Spre exemplu, locuiesc in Bucuresti, dar au biroul laViena sau in alta parte", a spus Frank Tiemann, director decomunicare al Rolls-Royce pentru Europa si Orientul Mijlociu

Baniitrebuie pastrati in companie

Cu toate ca Germania a inregistrat o crestere de peste 20% avanzarilor de masini in 2009, iar la nivel european piata s-amentinut la un nivel comparabil cu cel din 2008, "amenintarea"crizei nu a ajuns la final, in opinia directorului financiar al BMWGroup.

"Criza economica inca nu s-a terminat. Si daca nu suntem atenti,ne-am putea confrunta cu un al doilea val. Daca ne gandim acum lafaptul ca a trecut criza economica, poate fi foarte riscant, asadartrebuie sa fim pregatiti. Spre exemplu, la BMW, ne vom mentineridicat nivelul de lichiditati si vom incerca sa ne dezvoltam simai mult divizia de servicii financiare BMW Financial Services", asubliniat Eichiner.

La nivel european cele trei marci premium germane BMW, Audi siMercedes-Benz au inregistrat scaderi ale vanzarilor cuprinse intre8 si 14%, in timp ce marcile de lux ale grupului Volkswagen,Bentley, Bugatti si Lamborghini au scazut cu aproape 50%.

"Anul trecut piata premium a fost slaba la nivel mondial. Vedemsemne de crestere in decembrie si ianuarie, dar per ansamblu in2010 nu vedem o revenire completa a vanzarilor de masini premium",a spus Friedrich Eichiner.

1.000 de masini Rolls-Royce vandute in lume anultrecut

Vanzarile Rolls-Royce la nivel mondial au scazut anul trecut cuaproximativ 17%, la 1.002 masini, dintre care 150 reprezinta noulGhost, limuzina care imprumuta elemente tehnice de la noul BMWSeria 7 si care are un pret de pornire de aproximativ 300.000 deeuro.

Atunci cand vinde vorba de autorizarea unui dealership pe opiata noua, se iau in calcul mai multe elemente importante. "Dorimsa gasim intr-o tara cel mai bun partener care exista, pentru avinde sau a repara un Rolls-Royce si de multe ori luam in calcul siun actual dealer BMW. Daca amandoua aspectele sunt indeplinite,atunci autorizam dealerul", a spus Frank Tiemann.

Un parc auto in crestere reprezinta un motiv tot mai bineintemeiat pentru Rolls-Royce de a cauta un partener. "Asa cum avemun parc in crestere in Romania, cercetam in continuare ideea de agasi un bun partener pentru Rolls-Royce din punct de vedere al unuiservice. O decizie concreta in acest sens nu s-a luat inca. Atuncicand o vom lua, vom anunta."

Numarul de oameni bogati este in crestere la nivel mondial, nunumai in Romania. Pe masura ce numarul acestora va continua sacreasca, acest lucru va reprezenta baza pentru un viitor dealerRolls-Royce pe piata locala.

"Flota" unui proprietar de Rolls-Royce

Daca in medie clientii BMW au trei masini in garaj, clientiiRolls-Royce au o intreaga "flota", potrivit oficialilor companiei,care include cel putin o alta limuzina si un SUV. "In ceea cepriveste clientii Rolls-Royce, acestia au in medie opt-noua masini,asadar daca masina intra in service, nu exista o problema legata demobilitatea clientului. Aproape toti clientii au in afara deRolls-Royce si un SUV, un automobil sport si o alta limuzina", aspus Tiemann.

Intre clientii Rolls-Royce nu se poate discuta daca exista saunu diferente intre tari dezvoltate si economii emergente. Se poatediscuta insa de diferente culturale. "Nu putem spune ca pe pieteleemergente clientii isi personalizeaza mai mult sau mai putinmasinile. Spre exemplu, intalnim un grad ridicat de personalizare amasinii in Marea Britanie, dar si in Rusia", a subliniat FrankTiemann.

Clientii din Orientul Mijlociu, spre exemplu, sunt foartespontani - intra intr-un dealer, vad o masina care le place si vorsa o aiba in ziua urmatoare.

"In Europa, avem multi clienti care doresc sa-si personalizezemasina si sa astepte livrarea acesteia sase, sapte sau optluni."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO