Portugalia, Irlanda, Spania, Malta, Grecia şi Marea Britanie sunt cele şase state în care mai mult de jumătate din vânzările de bere au loc în restaurante, consumatorii preferând să iasă în oraş mai degrabă decât să cumpere o bere pentru acasă. La polul opus se află Lituania, Estonia şi Letonia, unde vânzările de bere în sistemul Horeca nu ajung nici la 10% din total.
În cazul României, terasele şi restaurantele aveau la finele anului trecut o pondere de 19% din vânzările totale, în scădere de la 35% la nivelul anului 2008, arată un raport al Asociaţiei Berarii Europei.
O particularitate a pieţei locale o reprezintă ambalajul PET, care pentru multe state europene este o necunoscută în rândul producătorilor de bere. Acesta a determinat o scădere abruptă a vânzărilor de bere la sticlă, tip de ambalaj care a mai pierdut cotă de piaţă şi în favoarea berii la doză (care a ajuns să acopere 17% din consum faţă de numai 8% în urmă cu zece ani).
Printre marii consumatori de bere „acasă“ se numără germanii şi polonezii, locuitori din state cu un consum per capita de 107 litri, respectiv 96 de litri
Românii plătesc 0,8 euro pe un litru de bere cumpărat din magazine, în timp ce germanii plătesc 1,1 euro, potrivit unor declaraţii anterioare ale lui Constantin Bratu, însă salariile nemţilor sunt de şapte ori mai mari. În restaurante preţul mediu este de 2 euro, potrivit estimărilor ZF. Cea mai scumpă bere în retail este în Irlanda, peste 3,5 euro/litru, potrivit unui studiu Ernst&Young din 2011.