Companii

Unilever castiga 9% din piata margarinei si se detaseaza de norvegienii de la Orkla

12.05.2008, 17:14 94

Unilever South Central Europe (USCE), filiala gigantului alimentar Unilever, si-a majorat cu peste 9% cota de piata pe segmentul margarinei in perioada februarie 2007-2008.
Potrivit informatiilor agentiei de cercetare Nielsen, citate de Unilever, compania a inregistrat in perioada mentionata o cota de piata medie, in valoare, de 59,8%, fata de 50,6%, la nivelul anului 2006.
Unilever s-a detasat astfel pentru prima data de principalul si singurul competitor pe piata locala, Orkla Foods Romania, filiala gigantului norvegian Orkla. Pana in 2007, cotele de piata detinute de cei doi jucatori care isi disputa piata locala a margarinei, erau foarte apropiate. Astfel, in timp ce Unilever detinea la inceputul anului trecut peste 50% cota de piata valorica, Orkla detinea peste 50% cota de piata volumica (fara marcile private) in perioada ianuarie-februarie 2007, potrivit datelor MEMRB, citate anterior de reprezentantii Orkla Foods Romania, cele mai dinamice marci fiind Wiesana si Unirea.
Reprezentantii Orkla Foods nu au facut publice, pana la inchiderea editei, propriile informatii legate de cotele de piata pe margarina, insa este de remarcat ca cele doua multinationale foloseau la nivelul anului 2007 date ale unor companii de cercetare diferite, respectiv Nielsen (Unilever) si MEMRB (Orkla).
"Vanzarile Unilever pe piata margarinei si cota de piata pe care o detine au crescut anul trecut datorita faptului ca am lansat variante noi de margarina", a declarat Otilia Priceputu, Brand Manager Rama si Becel in cadrul Unilever South Central Europe.
In 2007, Unilever a lansat pe plan local marcile Delma cu unt, Rama Olivio (cu ulei de masline) si margarina pentru gatit Delma universal, dar si Becel, una dintre cele mai cunoscute marci de margarina din lume, care contine Omega 3 (derivat din ulei de peste). Dupa ce Orkla a integrat Royal Brinkers, unul dintre primii trei jucatori din piata locala de maragarina la nivelul anului 2005 cand a fost achizitionat, si a decis sa renunte la o parte dintre brandurile de margarina, iar Unilever a lansat noi branduri, balanta a inceput sa incline mai mult spre Unilever.
Potrivit studiilor Nielsen, in perioada februarie - martie 2007, decembrie 2007 - februarie 2008, valoarea pietei margarinei a fost de 162,4 mil. lei (48,6 mil. euro), in crestere cu 4,9% in lei si 10% in euro fata de perioada anterioara. Astfel, vanzarile de margarina realizate de Unilever in aceasta perioada, in functie de cota de piata detinuta, s-ar putea ridica, potrivit estimarilor ZF la peste 95 de mil. lei, adica 29 mil. euro. "Anul trecut, consumul de margarina tartinabila (pentru sandvisuri) a fost stabil, iar margarina pentru gatit a inregistrat o usoara crestere in volum, datorita faptului ca din ce in ce mai multe consumatoare prefera sa foloseasca margarina la gatit."
Compania Unilever este prezenta pe segmentul margarinei pentru gatit, de multi ani, cu margarina pentru prajituri Rama Maestro, iar anul trecut a lansat si varianta Delma universal pentru copt, gatit si prajit.
Unilever South Central Europe a inregistrat in Romania o cifra de afaceri de 163 mil. euro si un profit net de10,2 mil. euro in 2006. Compania nu a facut inca publice rezultatele financiare pentru anul trecut.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO