Vanzarile Ursus Breweries, filiala locala a producatorului de bere SAB Miller, s-au majorat cu 22% in volum in perioada aprilie-iunie a acestui an, principalul motor al cresterii fiind brandul Timisoreana, potrivit informatiilor preliminare ale SABMiller. Romania a fost astfel pentru SABMiller in aceasta perioada piata cu cel mai mare ritm de crestere din Europa, inaintea Poloniei (6%), Rusiei (in scadere cu 2%) sau a Cehiei, unde vanzarile au scazut cu 10%. Cresterea de doar 1% a volumelor vandute de SABMiller in Europa in cel de-al doilea trimestru al anului calendaristic (primul trimestru al anului fiscal pentru companie) a fost influentata atat de temperaturile mai reduse din acest an in unele state europene, cat si de cresterea inflatiei si a preturilor la majoritatea produselor alimentare. SABMiller inregistra anul trecut in aceeasi perioada un plus de 17% fata de anul precedent. La nivel local, ritmul de crestere obtinut in cel de-al doilea trimestru al anului de Ursus Breweries este de peste patru ori mai mare decat cel al pietei, care a luat un avans de doar 5% in prima jumatate a anului. SABMiller a vandut in Romania, in anul financiar incheiat la 31 martie, cinci milioane de hectolitri de bere, volum cu 28% mai mare fata de cel comercializat in anul financiar precedent, acesta reprezentand cel mai mare avans de pe pietele europene ale companiei. Ursus Breweries, a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de aproximativ 250 mil. euro. SABMiller detine la nivel local o cota de piata de 25,4%, potrivit datelor anuntate de grup.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels