Companii

Valvis atacă din nou piaţa de ape minerale

23.08.2010, 23:55 53

Omul de afaceri elveţian de origine elenă Jean Valvis, de alcărui nume se leagă două branduri româneşti puternice, Dorna şiLaDorna Lactate, va lansa pe piaţă în septembrie apa mineralăpremium Aqua Carpatica. Noul brand intră în competiţie cu Dorna,apa pe care Valvis a vândut-o în 2002 producătorului Coca-Cola, peo piaţă estimată la circa 300 mil. euro.

Fabrica pe care acesta o construieşte în judeţul Suceava, lângăVatra Dornei, este aproape finalizată şi testează primele produse,având în prezent circa 20 de angajaţi. Proiectul de aproape 10 mil.euro va fi al doilea mare greenfield din industria apelor mineraleinaugurat în criză, după fabrica Bilbor a companiei URBB,producătorul berii Tuborg.

Chiar şi în contextul scăderii consumului, antreprenorii locali aupariat pe dezvoltarea unor branduri româneşti, dovedindu-se maidinamici decât multinaţionalele din industria de profil. Consumullocal de apă minerală este estimat la 50-60 de litri pe cap delocuitor pe an, în condiţiile în care media în Europa Centrală şide Est este de 95 de litri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO