Companii

Vanzarile Ursus au scazut cu 18%, dar castiga cota de piata

Vanzarile Ursus au scazut cu 18%, dar castiga cota de piata
19.01.2010, 23:17 222

SABMiller, unul dintre cei mai mari producatori de bere dinlume, care detine pe piata locala marcile Ursus, Timisoreana sauCiucas, a inregistrat o scadere de 18% a vanzarilor in volum inultimele trei luni ale anului trecut comparativ cu aceeasi perioadadin 2008, insa compania si-a majorat cota de piata, ajungand sadetina aproape o treime din vanzarile totale de bere din Romania.

"Volumele organice au scazut cu 18%, in conditiile in care inaceeasi perioada a anului trecut au crescut cu 11%. Cu toateacestea, ne-am majorat cota de piata, care a ajuns la o medie de31,3% (potrivit MEMRB Retail Audit Data). Aceste rezultate vin peun trend de scadere a industriei cu peste 15% in ultimele trei luniale anului trecut", a declarat pentru ZF Stephan Maria Weber,presedintele Ursus Breweries, subsidiara locala a companieisud-africane SABMiller. Weber mai spune ca in perioada analizatatoate marcile companiei fie au crescut, fie si-au mentinut cota depiata. Reprezentantii companiei nu au precizat insa valoareavanzarilor din primele noua luni ale anului fiscal trecut(aprilie-decembrie) si nu au spus nici daca in valoare vanzariles-au aflat pe un trend ascendent.

Scaderea de 18% a volumelor vandute plaseaza totusi Romaniaprintre tarile europene cu cele mai mari scaderi in volum, inconditiile in care Polonia si Cehia au inregistrat diminuari de 5%,iar Rusia a avut o crestere de 34%.

"Contextul economic global, dar si local au influentat piataberii in 2009, primele semne fiind inregistrate inca din a douajumatate a lui 2008. Dupa cativa ani de cresteri exceptionale, erade asteptat ca anul trecut piata berii sa intre pe un trend decrestere moderata, dar totusi criza economica a impactatsemnificativ acest trend, astfel ca in perioada aprilie-septembrie2009 am asistat la o reducere de 16% fata de aceeasi perioada aanului anterior", spunea la finalul anului trecut Weber, cand incamai spera ca perioada sarbatorilor de iarna sa aduca o usoararevigorare a vanzarilor.

Timisoreana, cel mai vandut brand de bere din Romania, aflat inportofoliul Ursus Breweries, a inregistrat in primul semestru alanului fiscal 2009-2010 (aprilie-septembrie) o crestere de 1% avolumelor fata de aceeasi perioada a anului anterior, cand aducea ocrestere de 31%.

Ursus Breweries, care numara peste 1.700 de angajati, a rulat in2008 afaceri de 325 mil. euro.

In primele noua luni ale lui 2009, vanzarile totale de bere auajuns la 14 milioane de hectolitri, comparativ cu aproape 17milioane de hectolitri, cat au vandut producatorii de bere inaceeasi perioada a anului trecut, potrivit INS. Scaderea consumuluide bere a determinat companiile sa aplice masuri de reducere acosturilor, printre acestea numarandu-se renegocierea contractelorcu furnizorii, reducerea stocurilor de bere din piata sauinchiderea unitatilor de productie neprofitabile.

Ursus este prima companie care a furnizat informatii desprevolumul vanzarilor pe final de an, intr-o piata extrem decompetitiva care a trecut insa anul trecut prin cel mai mare declindin ultimii zece ani. In 2008, consumul de bere ajunsese la peste95 de litri pe cap de locuitor, piata berii fiind una dintreputinele sectoare in care Romania a reusit sa intre in top zece lanivel mondial.

Principalii competitori ai Ursus pe piata locala sunt HeinekenRomania si InBev Romania, companie recent achizitionata de catrefondul de investitii CVC Capital Partners.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO