Companii

Vanzatorii de uleiuri de motor sunt pesimisti: nivelul maxim al crizei, in primele luni din 2010

Vanzatorii de uleiuri de motor sunt pesimisti: nivelul maxim al crizei, in primele luni din 2010

Romanii sunt mai atenti cu masinile pe care le detin, mai ales ca au dat multi bani pe ele

08.11.2009, 23:27 347

Firmele de profil cred ca cea mai dura etapa a crizei economiceva fi inregistrata abia in prima parte a anului viitor. "In primelenoua luni din acest an, industria noastra s-a confruntat cu ocontractie a pietei de aproximativ 30%. Volumul vanzarilor delubrifianti auto si industriali depinde de evolutiile din toateindustriile, in primul rand din industria auto. Evident, contractiaeconomiei se proiecteaza in mod direct in restrangerea pietei deuleiuri de motor si industriale", spun reprezentantii Lubrichem,patronatul producatorilor si importatorilor de lubrifianti,chimicale si accesorii auto.
Lubrichem reprezinta peste 80% din piata romaneasca alubrifiantilor industriali si auto, printre membri numarandu-secompanii precum Chevron Romania care distribuie gama de lubrifiantiTexaco, Elgeka-Ferfelis Romania, care comercializeaza gama delubrifianti Shell, Lukoil Romania, MOL Romania, Prista Oil, OMV sauPremium Lubricants Romania care distribuie produsele Castrol, BPsau Aral.

Estimari pesimiste pentru 2010
Companiile de profil sunt de parere ca ceea ce este mai rau abia deacum inainte urmeaza si cred ca anul viitor se vor confrunta cu oreducere de 10% a volumelor vandute. Mai multe companii dindiferite sectoare de activitate si-au exprimat pesimismul in ceeace priveste sfarsitul acestui an si anul viitor, precizand calucrurile nu au cum sa se imbunatateasca in contextul in careputerea cumparatorilor scade din ce in ce mai mult, somajul creste,iar situatia economica in general se deterioreaza in lipsa unormasuri foarte clare anticriza.
"Analizand datele economice de care dispunem, estimam ca, cel putinin primul semestru al anului viitor, se va accentua tendinta decomprimare a pietei uleiurilor de motor si industriale care se vamai restrange cu cel putin 10%. Consideram ca nivelul maxim alcrizei economice din Romania va fi atins in primele luni ale anului2010. Speram insa ca institutiile statului sa devina mai constientede rolul pe care trebuie sa il joace in relatia cu mediul deafaceri si sa preia propunerile noastre, atat in ceea ce privestemodificarea legislatiei, cat si in aplicarea acesteia", mai spunreprezentantii Lubrichem.
Piata de profil are o valoare de circa 200 de milioane de euro,anul trecut fiind comercializate 155.000 de tone de lubrifianti demotor si industriali.

Imblanziti fiscalitatea
Companiile din domeniul distributiei uleiurilor de motor siindustriale spun ca la nivel de piata una dintre tendintelenotabile ale ultimilor ani a fost cresterea ponderii uleiurilorperformante pe masura ce romanii au inceput sa-si cumpere masinidin ce in ce mai multe si mai bune.
In ciuda acestui lucru, cantitatile au scazut semnificativ in 2009pe fondul crizei economice care a dus la scaderea drastica anumarului de masini noi vandute local.
"Pe piata romaneasca a uleiurilor de motor si industriale suntvizibile in acest moment doua tendinte: pe de-o parte a crescutponderea uleiurilor performante, pe masura ce in parcul autoromanesc a crescut ponderea brandurilor de calitate, iar, pe dealta parte, se fac simtite efectele crizei economice prinrestrangerea semnificativa a consumului de lubrifianti", spunreprezentantii Lubrichem. Potrivit companiilor de profil, o solutiepentru redresarea situatiei ar fi imblanzirea fiscalitatii.
"Pentru a atenua efectele crizei economice este necesar sa seproduca o schimbare a atitudinii institutiilor statului fata demediul de afaceri. Reprezentatii acestor institutii trebuie sainteleaga ca daca sufoca firmele prin fiscalizari excesive sicontroale care urmaresc aplicarea de amenzi, nu vor reusi decat saadanceasca recesiunea economica", au mai precizat reprezentantiiLubrichem.

Confruntati cu scaderea

155.000 de tone - cantitatea comercializata

30% - ritmul de scadere in primele noua luni ale anului

10% - estimare de scadere pentru primul semestru al anului2010

  • Tendinte: cresterea ponderii uleiurilor performante incontextul innoirii parcului auto
  • Jucatori semnificativi: Texaco, Elgeka-Ferfelis Romania,Lukoil, MOL, Prista Oil, OMV sau Premium Lubricants Romania

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO