Cererea de spaţii comerciale pe principalele artere comercialevine în special din partea operatorilor de cazinouri şi amagazinelor de tip discount, potrivit unei analize aCushman&Wakefield, care mai arată că doar în ultimul anchiriile acestui tip de spaţii s-au redus cu până la 23%. Cea maimare scădere a fost înregistrată în Constanţa, de 22,9%, în timp ceCalea Victoriei a fost cea mai afectată din Bucureşti, cu odepreciere de 15,4%.
Pe Calea Victoriei chiria medie se situează la 55 deeuro/mp/lună, iar în Constanţa la 27 euro/mp/lună. În ceea cepriveşte cererea pe piaţa spaţiilor stradale, aceasta vine înspecial de la magazinele de tip discount şi de la cazinouri.
"Discounterii şi cazinourile sunt în particular interesate să-şiextindă reţelele. Cazinourile caută unităţi cu suprafeţe de 100-150de metri pătraţi, în timp ce discounterii sunt interesaţi de spaţiide 600-1.000 metri pătraţi", se arată în raport. În anii dedinaintea crizei cererea pentru spaţiile din zonele centrale veneaîn special din partea băncilor şi a farmaciilor. "După doi ani decontracţie, se aşteaptă ca economia să aibă o evoluţie pozitivă în2011-2012."
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels