Eveniment

Câte 20 km de noi centuri ocolitoare, la Bucureşti şi Sibiu

Autor: Andreea Neferu

01.12.2010, 23:45 40

Prima zi a lui decembrie a venit cu o serie de inaugurări lanivelul infrastructurii rutiere din România, centura Sibiului şitronsonul Chitila-Voluntari al centurii de nord a Capitalei fiinddate în folosinţă.

Primul tronson inaugurat ieri a fost Chitila-Voluntari, cu olungime de 20 de kilometri. Premierul Emil Boc, prezent laeveniment, a declarat că în următorii doi ani vor fi continuatelucrările la capetele de centură care fac conexiunea cuautostrăzile A1 (Piteşti-Bucureşti), respectiv A2(Bucureşti-Constanţa). Aceste lucrări s-ar putea realiza prinintermediul unui parteneriat public-privat, a mai spus Boc. "Nusunt mulţumit că centura nu este finalizată, putea fi realizată cu10 ani în urmă, dar lucrările la capetele de centură vor continuaîn 2011 şi 2012, fiind prioritare", a declarat Boc, citat deMediafax.

Tot ieri a fost inagurată şi centura ocolitoare a municipiuluiSibiu, cu o lungime de 20,8 kilometri, dintre care 17,2 sunt înregim de autostradă. A fost dată în folosinţă după mai bine de 7ani de la începerea lucrărilor, iar investiţia totală în acestproiect s-a ridicat la 100 de milioane de euro.

"Sibienii au scăpat acum de coşmarul traficului greu prin oraş",a declarat premierul Emil Boc, citat de Mediafax. Prezent laevenimentul de inagurare, el a testat drumul la volanul unuiautoturism Dacia Duster. Centura ocolitoare a municipiului Sibiuface parte din Coridorul IV paneuropean, despre care reprezentanţiiMinisterului Transportului au declarat recent că reprezintă oprioritate pentru 2011. De altfel, costul aferent construcţieiautostrăzilor din acest proiect, care totalizează o lungime de 856kilometri, se ridică la circa 8,6 mld. euro. Săptămâna aceastaurmau să fie lansate patru proceduri de licitaţie pentruadjudecarea contractelor de proiectare şi execuţie pentru coridorulIV, şi anume pentru tronsoanele Nădlac-Arad, Timişoara-Lugoj,Lugoj-Deva şi Orăştie-Sibiu.

De 1 decembrie a fost reluată şi circulaţia pe toate cele patrubenzi ale pasajului din Calea Şagului din Timişoara, care se aflăpe Drumul European 70, asigurând legătura între România şi Serbia.Lucrările au durat doi ani, perioadă în care circulaţia s-arealizat pe două benzi. Investiţia totală s-a ridicat la zecemilioane de lei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO