Eveniment

CE mai da o lovitura dealerilor auto: masinile in garantie pot merge si in service-uri multibrand

27.05.2010, 23:05 104

Comisia Europeana va da o a doua lovitura pietei auto europene,dupa scaderea vanzarilor in 2009 determinata de criza economica,prin autorizarea inclusiv a service-urilor multibrand de ainterveni asupra masinilor aflate inca in perioada de garantie.

In prezent, datorita campaniilor de discounturi practicate pepiata locala dealerii se mentin pe linia de plutire pe bazaveniturilor obtinute din service, iar daca acestea se vor micsorasi mai mult, riscul ca acestia sa-si inchida businessul va creste."Avand in vedere problemele cu care s-au confruntat dealerii autola nivel european, noua legislatie europeana reprezinta o noualovitura data pietei auto", considera seful unui dealer dinCapitala.

Noile masuri legislative au ca scop reducerea cheltuielilor cureparatiile si intretinerea, care au o pondere ridicata incheltuielile legate de o masina pe perioada sa de viata.

Pe de alta parte, interventiile asupra unor sisteme de sigurantade catre mecanici care nu au pregatirea necesara pentru un anumitmodel sau marca, pot afecta gradul de siguranta al masinii. "Nouamasura a Comisiei Europene nu o consideram neaparat o lovitura.Clientii realizeaza ca pot pierde garantia daca apeleaza la unservice neautorizat, iar acesta nu numai ca nu remediaza defectul,dar si strica alte componente, care vor fi platite tot dinbuzunarul clientului", a spus Radu Cristian, directorul demarketing al Trust Motors, importatorul Peugeot pe piata locala.Cristian a subliniat ca cel mult, clientii vor apela laservice-urile multibrand in cazul interventiilor minore saureviziilor si la cele de marca in situatii de defectiuni aleanumitor componente.

"In conditiile in care mecanicii din service-ul respectiv nusunt bine instruiti, exista pericol ca in viitor sa vedem si maimulte accidente cauzate de defectiuni tehnice. Spre exemplu, existainterventii costisitoare la sistemul de franare sau cel de directieunde in special la marcile premium exista multa tehnologie. Dacaacestea nu sunt remediate corespunzator, exista un grad ridicat deaccident", a spus Radu Cristian.

In 2010 si 2011 jucatorii din auto se asteapta la o criza aservice-urilor, in conditiile in care in 2008 si 2009 au scazut cupeste 50% vanzarile de masini, care automat afecteaza businessulservice-urilor pe masura ce vin mai putine automobile pentrumentenanta, potrivit declaratiilor anterioare ale lui PhilippHagenburger, seful diviziei de servicii post-vanzare din cadrulMercedes-Benz Romania.

Noile reguli vor intra in vigoare la inceputul lunii iunie, iarimplementarea acestora se va face progresiv in urmatorii trei anipentru a permite adaptarea concesionarilor.

Reforma faciliteaza accesul centrelor de reparatii la piesele deschimb ale altor marci. In plus, constructorii auto nu vor maiputea conditiona acordarea garantiei la apelarea la serviciilecentrelor autorizate. Totusi, ei pot solicita ca reparatiileacoperite de garantie sa fie facute in service-urileautorizate.

Reparatiile reprezinta 40% din cheltuielile totale legate dedetinerea unui autovehicul, iar aceste costuri au crescut inultimii ani, potrivit Comisiei Europene.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO