Eveniment

Concurenta are ultimul cuvant la inchiderea hipermarketurilor duminica

Concurenta are ultimul cuvant la inchiderea hipermarketurilor duminica
11.04.2010, 23:05 34

Proiectul de inchidere a hipermarketurilor duminica, anuntatsaptamana trecuta de catre deputatul Valeriu Steriu ca masura desprijinire a micilor comercianti si a pietelor agroalimentare, vafi analizat de Consiliul Concurentei (CC), potrivitreprezentantilor institutiei.

"Consiliul Concurentei isi exprima interesul fata de problemainterzicerii operarii hipermarketurilor si supermarketurilor inzilele de duminica, actiune cu potentiale efecte de naturaanticoncurentiala. Ca principiu general, restrangerea numaruluicomerciantilor si, pe cale de consecinta, restrangerea concurenteipe un anumit interval de timp limiteaza optiunile de achizitie,prejudiciind interesele consumatorului final", au declaratreprezentantii Consiliului Concurentei.

Acestia au mai precizat ca asteapta concretizarea proiectului delege care in acest moment este la stadiul realizarii studiului deimpact pe piata.

Steriu, vicepresedinte in Comisia pentru agricultura dinParlament si initiatorul proiectului de interzicere a operariimarilor magazine alimentare duminica, a declarat zilele trecute caintentioneaza sa finalizeze proiectul de lege pana la sfarsitullunii mai, pentru a intra apoi in dezbatere publica. Marile lanturide magazine au transmis deja un raspuns la initiativa lui ValeriuSteriu, sustinand ca aceasta ar fi o masura abuziva care ar crea unavantaj concurential neloial pentru micii comercianti, indetrimentul marilor retaileri.

Hipermarketurile ar putea pierde saptamanal vanzari de 9-14 mil.euro si peste 800.000 de clienti daca parlamentarii adoptaproiectul de lege care inchide marile lanturi de magazinealimentare in zilele de duminica, potrivit estimarilor ZF. Anual,pierderile hipermarketurilor s-ar ridica la peste jumatate demiliard de euro in cazul in care ar fi inchise duminica.

In Romania sunt operationale aproape 100 de hipermarketuri, 150de supermarketuri, 42 de magazine cash & carry si peste 300 demagazine discounter, care detin impreuna o cota de circa 40% dinpiata bunurilor de larg consum, potrivit studiilor de piata din2009.

Weekendul aduce un varf de vanzari marilor magazine alimentarepentru ca traficul de clienti in aceste zile este cu 20-30% pestemedia saptamanala; marile magazine alimentare realizeaza duminicaintre 13 si 20% din vanzarile saptamanale, potrivit estimarilorretailerilor.

Retelele de magazine alimentare au realizat in 2008 vanzaricumulate de 6-7 miliarde de euro, potrivit unui raport alConsiliului Concurentei in retail.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO