Eveniment

De ce sunt cheltuiti bani pe trasee fara trafic? La o luna de la inaugurare, soferii spun ca autostrada Transilvania e goala si ca se circula "lejer"

De ce sunt cheltuiti bani pe trasee fara trafic? La o luna de la inaugurare, soferii spun ca autostrada Transilvania e goala si ca se circula "lejer"

1. Primii 42 km din autostrada Transilvania au fost inaugurati pe 1 decembrie, insa traficul este foarte scazut. 2. DN1 Bucuresti - Ploiesti este cel mai aglomerat din tara, cu un trafic mediu de 25.000 - 28.000 de masini pe zi 2. Lucrarile la autostrada Bucuresti - Ploiesti ar putea fi incheiate pe o lungime de 55 km din 62 in luna iulie a acestui an

04.01.2010, 23:21 61

"De cand s-a deschis autostrada am mers de doua ori la Turda.Primul drum l-am facut imediat dupa inaugurare si se circulanormal, insa a doua oara am mers intr-o zi de sambata, iarautostrada era aproape goala, astfel ca am reusit sa traversezdrumul in 15 minute", spune Augustin D., un sofer clujean.

Majoritatea soferilor care utilizeaza autostrada sunt cei caretranziteaza Clujul in drumul spre Oradea. "Am intrat pe autostradamai mult din curiozitate. Este o solutie pentru soferii caretranziteaza Clujul, insa eu voi opta in continuare pentru drumulnational care leaga Cluj-Napoca de Turda. Ca sa ajungi din Cluj laGilau, unde este nodul DN 1 cu autostrada, ai de parcurs 16kilometri, iar pe autostrada inca 42 de kilometri pana la Turda, intotal 58 de kilometri. Daca merg pe drumul national Cluj - Napoca -Turda fac numai 29 de kilometri, intr-un timp de 30 de minute dacasoseaua nu este aglomerata", spune Horatiu H., unul dintre soferiicare circula pe traseul Turda-Cluj.

Faptul ca autostrada este goala este confirmat si de altisoferi. "Lucrez la o firma de curierat si traversez aproape zilnicautostrada Transilvania. Exista zile in care vezi foarte putinemasini pe acest traseu. Ma asteptam ca pe final de an sa fie maiaglomerat, insa pot spune ca s-a circulat lejer", spune PaulC.

Singurele date disponibile cu privire la traficul de petronsonul Campia Turzii - Gilau sunt cele care citeaza un studiurealizat de Directia Regionala Drumuri si Poduri (DRDP) Cluj inluna decembrie a anului trecut, la o saptamana dupa inaugurare.

370 de masini pe ora, la o saptamana de lainaugurare

La momentul respectiv, intr-un interval de 24 de ore, cei 42 dekm ai autostrazii Transilvania (A3) au fost tranzitati deaproximativ 9.000 de masini, rezultand o medie de 370 de masini peora.

"Un aspect pozitiv este faptul ca numarul masinilor caretranzitau Clujul din directia Oradea s-a redus cu 2.300 - 2.500 demasini, majoritatea conducatorilor auto optand pentru varianta deautostra Gilau-Turda. In ceea ce priveste circulatia pe autostradala final de saptamana, aceasta este mult mai lejera datoritafaptului ca traficul greu este interzis", a declarat IonPantelimon, directorul DRDP Cluj.

Odata cu inaugurarea acestui segment, vehiculele de mare tonajce tranziteaza Clujul au fost directionate pe autostrada, invederea fluidizarii traficului rutier din cartierele clujene. Nodulde la Gilau, unde autostrada se intersecteaza cu DN1, are saptebenzi, iar circulatia este dirijata de politia rutiera din Clujpana cand soferii se vor obisnui cu intrarea si iesirea de peautostrada Transilvania.

Reprezentantii Inspectoratului de Politie Cluj spun caautostrada este monitorizata in permanenta, iar numarul cel maimare al soferilor care circula pe autostrada vin dinspre Turda simai mult de un sfert din masini au o greutate mai mare de 7,5tone.

Transportatorii: "Statul sa urgenteze lucrarile laCoridorul IV"

Transportatorii si constructorii spun ca nu inteleg de ceMinisterul Transporturilor nu urgenteaza lucrarile pe rutele celemai circulate, cum sunt coridorul IV (Constanta - Bucuresti -Pitesti - Sibiu - Deva - Timisoara - Arad - Nadlac) si rutaBucuresti - Brasov.

"Transportatorii care merg spre Oradea vor alege in mod sigurautostrada A3, insa cei care merg spre Cluj aleg in continuare DN1.In ultima luna autostrada a mai fost inchisa pentru lucrari demarcaje si montare de garduri de siguranta, pentru ca a fostinaugurata in graba, asa cum au fost si alte lucrari "finalizate"la sfarsitul anului trecut - centura Ploiestiului si centuraTimisoarei", spune Radu Dinescu, secretarul general al UniuniiNationale a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR).

El afirma ca statul ar trebui sa urgenteze lucrarile laCoridorul IV, care are continuitate in UE, decat sa se lucreze laautostrada Transilvania care nu este legata de nimic inUngaria.

In plus, lucrarile la autostrada Bucuresti - Ploiesti, cea maiaglomerata ruta din tara, ar putea fi incheiate partial abia iniulie 2010, cu o intarziere de peste un an.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO