Eveniment

Final la modernizarea rutei feroviare Bucuresti-Campina

24.05.2004, 00:00 101

Lucrarile de reabilitare si modernizare a infrastructurii feroviare pe tronsonul Bucuresti-Campina au fost finalizate, valoarea totala a investitiei ridicandu-se la 228 mil. euro, a anuntat ministrul Transporturilor, Miron Mitrea.
Proiectul a fost inceput in urma cu trei ani si face parte dintr-un program de modernizare a traseului Curtici-Arad-Sighisoara-Brasov-Bucuresti-Constanta, inclus in ramura nordica a coridorului IV paneuropean de transport feroviar. Fondurile au provenit atat de la la bugetul de stat, cat si dintr-un imprumut de 200 mil. euro acordat de Banca Europeana de Investitii.
Modernizarea infrastructurii feroviare permite trenurilor de calatori si de marfa sa atinga, pe acest traseu, o viteza de 160 km/h, respectiv de 120 km/h.
Mitrea a afirmat ca, desi cea mai mare parte din infrastructura feroviara romaneasca este veche din punctul de vedere al liniilor de contact, cailor de rulare si modului de control si dirijare a traficului, numarul de pasageri a crescut in ultimii ani.
El a afirmat ca circa 52% din transportul de marfa si 45-46% din transportul de persoane se desfasoara, in Romania, pe calea ferata, comparativ cu o medie europeana de 12%, respectiv 6% de transport feroviar.
In programul de reabilitare si modernizare din acest an este  prevazuta si inceperea lucrarilor la alte tronsoane din coridorul IV, respectiv Campina-Brasov si Bucuresti-Fetesti-Constanta, care ar urma sa fie finalizate in urmatorii patru ani.
Pentru tronsonul Campina-Brasov, valoarea estimata a lucrarilor este de 400 mil. euro, iar autoritatile au inceput demersurile pentru obtinerea unui imprumut de la UE si Japan Bank for International Cooperation. Mediafax

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO