Eveniment

Gala ZF 10 ani: Reactia la criza a marilor jucatori naste oportunitati pentru cei mici

23.11.2008, 19:19 25

Reactiile marilor companii la criza financiara au creat numeroase oportunitati de crestere pentru antreprenori mici si mijlocii, au spus oamenii de afaceri prezenti la Gala ZF 10 ani.

"Toata lumea se intreaba ce trebuie sa facem pentru a trece cu bine de criza. Insa de ceva timp simtim cum ceva ne impinge in sus. Reactia marilor jucatori la criza a creat oportunitati pentru antreprenorii mici si mijlocii", a declarat Florin Talpes, fondatorul BitDefender in cadrul Galei ZF 10 ani.
Reactia producatorului Dacia Automobile este "de a-si adapta viteza la conditiile de criza", a spus Constantin Stroe, vicepresedintele companiei. "Crestem productivitatea. Daca astazi producem 1.300 de autoturisme pe zi, in 2009 vom produce 1.500 de masini pe zi, insa cu mai putini oameni. Trebuie sa fim realisti si sa nu ne propune sa atingem performante mari pe timp de criza, pentru ca acest lucru nu va fi posibil", a argumentat Stroe.
"Nu este mai putin adevarat insa ca perspectivele imediate ale economiei romanesti nu sunt si nu pot fi cele mai bune. Contextului mondial profund nefavorabil i s-a suprapus ceea ce am putea numi si noi exuberanta irationala atat din partea pietelor, cat si, de multe ori, a autoritatilor statului roman. Combinatia dintre mediul extern ostil si ceea ce pare inadecvarea raspunsului intern la acest mediu reprezinta, dupa parerea mea, cauza fundamentala pentru care agentiile de rating au depunctat, uneori foarte sever, ratingul nostru de tara", a declarat Mugur Isarescu, guvernatorul BNR prezent la Gala ZF.
Guvernatorul BNR a argumentat ca in contextul actual international si tinand seama de nivelul deja primejdios de ridicat al deficitului extern, se pune problema cresterii in continuare a consumului intern, care ar trebui sa fie mai rapida decat cresterea productivitatii muncii
"Iar daca noi nu intelegem singuri aceste lucruri, vin agentiile de rating si ne avertizeaza", a spus Isarescu.
In cadrul Galei aniversare, Ziarul Financiar a lansat cea de-a treia editie a catalogului "Top 100 cele mai valoroase companii din Romania". In contextul crizei financiare, valoarea totala a companiilor din top s-a redus cu 27% fata de anul trecut, pana la 70 de miliarde de euro.
"In contextul actualei crize financiare, multi sunt tentati sa creada ca valoarea companiilor s-a evaporat, fara a lua in calcul fundamentele companiei care raman in continuare solide", a declarat Andrei Diaconescu, partener la casa de investitii Capital Partners.
"Eu nu mai stiu cum se evalueaza o companie, daca ma uit la cat de mult a scazut valoarea companiilor nu doar pe Bursa de la Bucuresti. Ce trebuie luat in calcul pentru a afla valoarea unei companii, daca rezultate solide arata o valoare, iar evolutia de pe Bursa o contrazice", a spus omul de afaceri Dinu Patriciu.
Cele mai afectate de criza au fost companiile din sectoarele financiar, bancar si imobiliar. Pe de alta parte, companiile din industria alimentara, telecomunicatii au inregistrat si anul acesta cresteri ale valorii ignorand criza. "Europa de Est trebuie sa se ajute singura, altfel va cadea victima crizei financiare", a continuat Patriciu, adaugand ca pentru a trece cu bine de criza trebuie stimulate cererea, creditarea si consumul.
Gala ZF s-a desfasurat sub tema "Oameni, branduri, companii si institutii care au marcat Romania ultimilor 10 ani". Partenerii Galei au fost Rompetrol (partener platinum), casa de avocatura Musat&Asociatii, Rams Business Park, Eurisko - parteneri gold, Banca Romaneasca, Distrigaz, Bancpost, Interamerican-parteneri silver.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO