Eveniment

Gitenstein: Soluţia găsită de Ministerul Transporturilor şi Bechtel - succes pentru toate părţile

Autor: Ioana Câmpean

04.08.2011, 09:28 887

Ambasadorul SUA la Bucureşti, MarkGitenstein, consideră căsoluţia la care au ajuns Ministerul Transporturilor şi companiaBechtel pentru Autostrada Transilvania reprezintă "un succes pentrutoate părţile", în special pentru cetăţeniiromâni.

Ambasadorul SUA la Bucureşti apreciazădecizia Guvernului României de a adopta o nouă metodă de plată pentru Autostrada Transilvania,ca parte a pachetului de propuneri acceptate de firma americanăBechtel, se arată într-un comunicat al misiunii diplomatice remisagenţiei MEDIAFAX, care precizează că acordul trebuie ratificat deGuvernul României, iar în acel moment se va pune la punct acordulfinal.

"Mă bucur că Bechtel şi MinisterulTransporturilor şi al Infrastructurii au reuşit săidentifice împreună o soluţie în cazul acestui important proiect.Rezultatul este o soluţie pentru toate părţile, în special pentrucetăţenii români care se vor bucura de beneficiile unui sistemmodern de autostrăzi în acele regiuni ani de zile de acum înainte",a declarat Mark Gitenstein, conform surseicitate.

Ambasadorul o felicită pe AncaBoagiu pentru "rolul important pe care l-a avut înobţinerea acestui progres", care asigură realizarea unei autostrăzide înaltă calitate, acordând atenţie şi costurilor pe care leimplică pentru România.

"Încurajez ferm Guvernul României să adopteacest acord şi să asigure aplicarea sa fără probleme, în acelaşispirit al parteneriatului şi pragmatismului care a adus la acestacord. Acum scopul nostru ar trebui să fie finalizarea acestorsegmente ale Autostrăzii Transilvania fără întârziere", mai declarăGitenstein.

Costul de construire a autostrăzii Transilvania va fi redus la 6,9milioane euro/km, cu circa 50%mai puţin, iar compania Bechtel va mai lucra doar pe douătronsoane, statul fiind liber să liciteze celelalte şase tronsoane,a anunţat, miercuri, la Guvern, ministrul Transporturilor, AncaBoagiu.

Premierul Emil Boc a susţinut la rândul săucă Bechtel nu va primi despăgubiri pentru modificareacontractului.

Potrivit ministrului Transporturilor, costultotal al autostrăzii se va ridica la 3,8 miliarde euro, comparativcu 9,9 miliarde euro la cât s-ar fi ridicat investiţia totală dacălucrarea ar fi fost derulată până la final cu Bechtel pe bazacontractului încheiat în 2004.

Potrivit ministrului Transporturilor,compania Bechtel va continua lucrările doar la tronsoanele CâmpiaTurzii-Gilău şi Suplacu de Barcău-Borş, reprezentând 118 kilometridin cei 415 kilometri ai autostrăzii Transilvania, statul fiindliber să liciteze celelalte şase tronsoane, fără nicio pretenţiedin partea constructorului american.

Boagiu a precizat că înţelegerea cuconstructorul american Bechtel a putut fi modificată cu sprijinulambasadei americane la Bucureşti şi a preşedintelui TraianBăsescu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO