Eveniment

Grâul românesc câştigă „la foc automat“ licitaţii internaţionale datorită transportului ieftin pe mare

Marfa românească a fost preferată în final pentru că preţul transportului a fost cu aproape 40% mai mic decât cel din oferta ucraineană

Marfa românească a fost preferată în final pentru că preţul transportului a fost cu aproape 40% mai mic decât cel din oferta ucraineană

Autor: Gabriel Razi

11.07.2014, 00:06 1641
Traderii Glencore, Nidera, Ameropa şi cooperativa franceză Invivo au câştigat ieri seară o licitaţie pentru a livra 240.000 de tone de grâu în Egipt, cea mai mare comandă de marfă românească a începutului de sezon, ca urmare a costurilor de transport pe mare cu cel puţin 40% mai mici decât cele asociate grâului ucrainean sau celui francez.
 
„Tendinţa costurilor de transport este una de creştere pentru luna august pentru că acum au început livrările internaţionale de cereale. Diferenţa de preţ dintre transportul din România şi cel din Ucraina este dată de faptul că, spre exemplu, portul Odessa este considerat un port scump, ce are costuri mai mari decât Constanţa“, spune Cornel Idu, reprezentantul Idu Shipping&Services, care oferă servicii de shipping şi brokeraj pentru transportul pe mare în portul Constanţa.
 
Costul transportului pe mare a făcut miercuri seară diferenţa între o licitaţie câştigată şi una ratată în con­diţiile în care egiptenii comandă grâul cu livrare în porturi precum Alexandria sau Port Said, ceea ce înseamnă că traderii înaintează preţuri ce includ şi transportul maritim.
 
La licitaţia din Egipt din urmă cu două zile grâul ucrainean a fost oferit la un preţ fără transport pe mare cu 2 dolari/tonă mai mic decât cel românesc.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO