Eveniment

Scăderea consumului atinge în continuare telecomul

Autor: Adrian Seceleanu

04.11.2010, 23:56 16

Cosmote, Romtelecom şi UPC, trei dintre cei mai mari operatorilocali de comunicaţii, care au îm­pre­ună peste şapte mi­lioane deabo­na­mente, au resimţit im­pactul negativ al mă­surilor deauste­ri­tate şi al creşterii şoma­ju­lui, arată datele finan­ciareanun­ţate ieri de companii pen­tru tri­mes­trul al treilea.Efectele re­cesiunii sunt amplificate şi de com­petiţia de pepia­ţa locală telecom, con­si­derată una dintre cele mai dure dinEuropa.

Romtelecom, numărul unu pe tele­fonie fixă, a raportat pierderi şivenituri de 182 mil. euro, mai mici cu 7%. Este un rezultat"rezonabil în aceste cir­cumstanţe defavorabile", a comentatYor­gos Ioannidis, CEO al Rom­telecom. Compania a crescut totuşi peinternet şi servicii TV, dar o bună parte din clienţi au fostcâştigaţi prin compania de cablu NextGen, care este uneori maiagresivă în preţuri ca RCS&RDS.
Şi UPC, numărul doi pe piaţa TV, a înregistrat o scădere de 5% anumărului to­tal de abonamente, în spe­cial din cauza pier­derilorde pe cablul ana­logic, un produs achi­zi­ţionat în special declienţii care sunt cei mai sensibili la preţ. Este un an "plin depro­vocări", a spus Severina Pascu, directorul finan­ciar alUPC.
Singura creştere aparţine Cosmote, nu­mărul trei pe telefoniemobilă, ale că­rei venituri au urcat cu 9%, la 118 mil. euro, pefondul creşterii numărului de clienţi, în special pe segmentulbusiness, potrivit companiei. Numărul de clienţi ai Cosmote astagnat însă faţă de luna iunie, în special din cauza scăderii pesegmentul de cartele prepay.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO