Cosmote, Romtelecom şi UPC, trei dintre cei mai mari operatorilocali de comunicaţii, care au împreună peste şapte milioane deabonamente, au resimţit impactul negativ al măsurilor deausteritate şi al creşterii şomajului, arată datele financiareanunţate ieri de companii pentru trimestrul al treilea.Efectele recesiunii sunt amplificate şi de competiţia de pepiaţa locală telecom, considerată una dintre cele mai dure dinEuropa.
Romtelecom, numărul unu pe telefonie fixă, a raportat pierderi şivenituri de 182 mil. euro, mai mici cu 7%. Este un rezultat"rezonabil în aceste circumstanţe defavorabile", a comentatYorgos Ioannidis, CEO al Romtelecom. Compania a crescut totuşi peinternet şi servicii TV, dar o bună parte din clienţi au fostcâştigaţi prin compania de cablu NextGen, care este uneori maiagresivă în preţuri ca RCS&RDS.
Şi UPC, numărul doi pe piaţa TV, a înregistrat o scădere de 5% anumărului total de abonamente, în special din cauza pierderilorde pe cablul analogic, un produs achiziţionat în special declienţii care sunt cei mai sensibili la preţ. Este un an "plin deprovocări", a spus Severina Pascu, directorul financiar alUPC.
Singura creştere aparţine Cosmote, numărul trei pe telefoniemobilă, ale cărei venituri au urcat cu 9%, la 118 mil. euro, pefondul creşterii numărului de clienţi, în special pe segmentulbusiness, potrivit companiei. Numărul de clienţi ai Cosmote astagnat însă faţă de luna iunie, în special din cauza scăderii pesegmentul de cartele prepay.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels