Media & Advertising

Cine a cheltuit cei mai mulţi pe publicitate în 2010

Cine a cheltuit cei mai mulţi pe publicitate în 2010

Autor: Cristina Rosca

09.06.2011, 11:05 331

Anul trecut Procter&Gamble a fost compania care a cheltuitcei mai mulţi bani pe publicitate pe toate mediile de distribuţie,cu un buget rate card (fără discounturi) de 658,9 mil. euro.Următorii doi clasaţi în topul advertiserilor din 2010 dupăvaloarea bugetului rate card au fost Kraft Foods (287,7 mil. euro)şi Reckitt Benckiser (259,6 mil. euro), potrivit raportului MediaFact Book, o analiză a pieţei româneşti de media realizat decompania Initiative Media Romania, parte a grupului de comunicareLowe.

Primii trei jucători şi-au majorat bugetele de publicitate ratecard comparativ cu 2009. Astfel, bugetul P&G a crescut cu 58%comparativ cu anul anterior, cea mai importantă creştere din top10, după cum arată datele studiului citat.

Piaţa locală de publicitate a fost una dintre cele mai afectatede criză. Anul trecut piaţa de advertising a scăzut cu 9%comparativ cu 2009, până la 316 mil. euro, potrivit raportuluiMedia Fact Book. Piaţa scade astfel sub nivelul din 2006. Momentulculminant pentru piaţa de profil în România a fost anul 2008, cândvaloarea s-a apropiat de 540 mil. euro. Piaţa de profil a scăzutdupă ce advertiserii au presat mediile să reducă preţurile, pentruca astfel să îşi păstreze clienţii sau să câştige alţii noi.

Top 10 advertiseri în 2010 - bugete rate card pe toatemediile

AdvertiserBuget rate card (mil. euro)Evoluţie
Procter&Gamble658,958%
Kraft Foods287,75%
Reckitt Benckiser259,619%
Orange241,946%
Henkel216,513%
Vodafone203,424%
Unilever185,921%
Danone184,7-5%
Cosmote169,1-1%
Ferrero167,157%
Surse: TV - Gfk România, Radio, presă -AlfaCont

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO