Mediafax.biz Exclusiv

Patriciu investeşte 150-200 mil. euro în reţeaua Macro. Până la finalul anului deschide 97 de magazine şi rebranduieşte 53

Patriciu investeşte 150-200 mil. euro în reţeaua Macro. Până la finalul anului deschide 97 de magazine şi rebranduieşte 53

Autor: Cristina Rosca

19.05.2011, 18:56 2014

Planurile de extindere anunţate deomul de afaceri sunt foarte ambiţioase, ţinând cont de faptul căceilalţi jucători de profil nu intenţionează să deschidă mai multde 10-20 de magazine în 2011. Pe de altă parte însă, mişcarea arputea fi explicată prin faptul că segmentul maga zinelor de tipdiscount sunt cele mai căutate acum, în contextul în care putereade cumpărare este în continuare foarte redusă, preţul fiind cel maiimportant factor de decizie când vine vorba deachiziţii.

Reprezentanţii companiei nu au oferitcifre privind valoarea totală a investiţiilor în proiectul Macro în2011, dar au precizat că doresc să ajungă la finalul anului la 150de magazine, de la cele 53 pe care reţeaua le are înprezent.

În condiţiile în care investiţiamedie într-un magazin de tip discount este de 1,52 milioane deeuro, noile deschideri vor costa între 145 şi 190 de milioane deeuro.

Totodată, valoarea rebrandinguluicelor 53 de magazine Minimax deja existente se va ridica la circa26,5 milioane de euro. Calculul a fost făcut pornind de la investiţia de 500.000 de euro în rebrandingul unui magazin Minimaxdin Braşov, care va fi deschis de azi.

Macro Braşov are o suprafaţă devânzare de 960 de metri pătraţi şi 36 de angajaţi. Lângă clădireamagazinului, pe o suprafaţă de 260 de metri pătraţi, au fostamenajate 52 de tarabe unde locuitorii satelor învecinate vor puteavinde fructe, legume şi zarzavat din producţia proprie.

Următoarele rebranduiri vor fi finalizateîn luna iunie la Alexandria şi Craiova.

Reţeaua de magazine MinimaxDiscount s-apoziţionat până în prezent pe segmentul discounterilor, alături deProfi (fondul de investiţii Enterprise Investors), Plus Discount(Lidl), Kaufland (Lidl & Schwartzacelaşi grup), Penny şi PennyXXL (Rewe Group).

Cei şase jucători deţineau la începutulanului la nivel naţional peste 400 de magazine. Segmentulmagazinelor de tip discount este singurul din retailul modern -care include magazinele cash & carry, supermarketurile,hipermarketurile şi magazinele de tip discount - care acoperă toatejudeţele din România. Ultimul intrat pe această piaţă este Lidl,unul dintre cei mai agresivi jucători de pe segmentuldiscounterilor la nivel mondial, care şi-a asigurat o poziţieimportantă pe piaţa din România după ce a preluat în februarie anultrecut reţeaua de magazine de tip discount Plus, după ce discuţiileau început încă din 2009.Consiliul Concurenţei a aprobat tranzacţia la sfârşitul anuluitrecut.

Minimax, cel mai mic jucător pe segmentulde profil după cifra de afaceri din 2009 (45 de milioane de euro),a deschis magazine în oraşele cu peste 10.000 delocuitori.

Patriciu a cumpărat prin intermediulcompaniei Mercadia, operatorul chioşcurilor Mic.ro, reţeaua MinimaxDiscount în august 2008 de la grupul austriac din imobiliareReal4You şi alţi doi investitori străini. La achiziţie reţeauanumăra 31 de magazine.

Astfel, în decurs de circa nouă luni omulde afaceri a deschis 22 de magazine.În pre zent reţeaua de magazine are aproximativ 1.100 de angajaţi.

Pariul lui Patriciu pe zona de retail nu seconcentrează doar pe Macro, respectiv Minimax Discount, ci şi pereţeaua de minimarketuri Mic.ro. La finalul lunii aprilie, la nivelnaţional existau 461 de astfel de unităţi, dintre care 29 mobile.Până la finalul acestui an ar mai putea fi deschise alte 1.000 debăcănii fixe şi pe roţi, urmând ca reţeaua să acopere toate oraşelecu peste 80.000 de locuitori.De expansiunea Macro şi Minimax, precum şi derebrandingul Minimax în Macro ar urma să se ocupe Richard Mansel(59 de ani). Noul CEO al diviziei de retail a companiilor luiPatriciu este cel care a ocupat funcţia de director de operaţiunial Metro România în perioada 1996-1999, primii ani pe piaţa localăai germanilor.

Mercadia Holland BV cuprinde un grupde companii cu peste 5.400 de angajaţi şi o cifră de afaceri depeste 460 milioane euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO