Doar una din nouă firme mici şi mijlocii din România are ca principală activitate producţia, arată calculele ZF pe baza estimărilor făcute de Comisia Europeană pentru anul 2014.
Deşi firmele de producţie din România sunt de trei ori mai puţine decât cele din comerţ (aproape 170.000), acestea au reuşit în ultimii ani să creeze cea mai mare bază de forţă de muncă din economia locală, angajând peste 800.000 de oameni.
În acelaşi timp, în comerţ lucrau anul trecut aproape 770.000 de angajaţi, cu 4% mai puţini ca în zona de producţie.
„Nu este neapărat ciudat ca firmele din producţie să aibă mai mulţi angajaţi decât cele din comerţ şi în special decât retailerii pentru că sunt anumite industrii care au reuşit să creeze în jurul lor un adevărat ecosistem. Dacă luăm exemplul companiilor din zona automotive vom vedea că ele preferă să lucreze numai cu firme locale pentru materia primă. Aşa au mai multă putere de negociere cu furnizorul şi ies şi mult mai bine la capitolul costuri”, spune Florin Godean, country manager al Adecco România, companie cu activităţi în recrutare şi închiriere de forţă de muncă temporară.