Proprietăţi

Trebuie să veniţi neapărat cu o poveste economică frumoasă

Autor: Cristi Moga

27.02.2011, 23:35 30

Blake Horsley, managerul departamentului de investment şi officedin cadrul firmei de consultanţă imobiliară Colliers International,spune că România trebuie să vină cu o poveste economică frumoasăpentru a redeveni atractivă în ochii marilor investitoriimobiliari, care au uitat în ultimii doi ani de România, deşipreţurile s-au ajustat semnificativ.

"Competiţia este foarte mare acum în Ungaria sau Cehia, undesunt active toate fondurile germane. Piaţa este foarte încinsă şiîn Polonia, unde se fac tranzacţii la randamente de 6,25% - 6,5% îneuro pe an (faţă de 8%-10% în România - n.red.). Aceşti investitoriar putea să se uite şi la piaţa locală din a doua jumătate aanului, dar este foarte greu să vindem România fără o povesteeconomică bună şi o situaţie generală stabilă", apreciază BlakeHorsley, managerul departamentului de investment şi office dincadrul Colliers International.

Înainte de prăbuşirea pieţei imobiliare, o serie de giganţi searătau interesaţi de imobiliarele româneşti, precum GE Real Estate,ING Real Estate, familia Rothschild, Warburg Pincus sau o divizieimobiliară a Deutsche Bank aveau alocate pentru România sute demilioane de euro. După 2008 aceşti investitori au îngheţatinvestiţiile, iar acum o parte dintre ei au reînceput să se uitecătre Europa Centrală şi de Est, dar par a se opri deocamdată înUngaria.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO