ZF 24

Acţionarii Poiana au vândut fabrica de dulciuri din Braşov. Noua destinaţie: hotel

Acţionarii Poiana au vândut fabrica de dulciuri din...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

15.03.2014, 11:10 636
„Funcţiunea existentă“, respectiv cea de obiectiv industrial, a devenit incompatibilă cu „prestigiul zonei“.
 
Consiliul Local Braşov a aprobat planul urbanistic zo­nal depus de Mondelez România, proprietarul bran­dului de ciocolată Poiana, care prevede construirea unui ansamblu - cuprins dintr-un hotel, un centru de con­fe­rinţe şi spaţii comerciale - pe terenul fabricii din strada Alexandru Ioan Cuza unde până acum câţiva ani se produceau drajeuri.
 
Astfel, proprietarii fabricii au primit avizul pentru a schimba des­tinaţia terenului de circa un hectar din zona istorică a oraşului, unde se află una din cele două fabrici Poiana, cu o istorie de peste 110 de ani.
 
„Având în vedere că funcţiunea existentă (indus­tri­a­lă - fosta fabrică de produse zaharoase) este incom­pa­ti­bilă cu prestigiul zonei, iar densitatea comercială, ra­por­ta­tă la un areal larg - cartierul Blumăna - este redusă în zo­nă, s-a stabilit necesitatea analizării unor funcţiuni care să valorifice avantajele amplasamentului. Prin docu­men­taţia prezentată, se solicită construirea unui an­samblu – hotel, centru conferinţe, spaţii comerciale -, su­pra­faţa studiată în PUZ fiind de 1,3 hectare“, se ara­tă în  studiul de oportunitate avizat de primăria Braşov.
 
„Studiul de oportunitate pri­vind documentaţia „PUZ - An­samblu Hotel - Centru de Con­fe­rinţe – Spaţii Comerciale“ a fost ini­ţiat înainte de vânzarea tere­nu­lui de  pe strada Alexandru Ioan Cuza din Braşov. În momentul de faţă terenul nu ne mai apar­ţine“, a spus pentru ZF Doina Ca­vache, Corporate Affairs Manager al Mondelez România. Ea nu a precizat cine sunt noii proprietari ai fabricii. Proprietarul brandurilor de ciocolată Milka şi Poia­na, cu afaceri pe plan local de circa 130 mil. euro, mai deţine o fabrică în Braşov, situată pe Strada de Mijloc, acolo unde s-a produs până în 2009 brandul de ciocolată românesc Poiana. De atunci ciocolata Poiana a început să fie importată din Bulgaria.
 
Schimbarea destinaţiei tere­nu­lui pe care se află fa­bri­ca vine în con­textul în care industria ro­mâ­neas­că nu mai este la fel de atrac­tivă pentru investitorii străini, pe te­renurile unor foste fabrici cu tradiţie în România fiind con­stru­ite malluri, hipermarketuri, clădiri de birouri sau hote­luri. Pentru a putea atrage investitori, proprie­ta­rii foste­lor fa­brici au schimbat des­ti­naţia zo­ne­lor pe care se aflau aceste unităţi.
 
În ultimii ani, majoritatea tranzacţiilor cu terenuri de mari dimensiuni au fost realizate doar după ce pro­prie­tarii iniţiali au obţinut autorizarea unor planuri ur­ba­nistice care să permită dezvoltarea construcţiilor vizate de investitori.
 
Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 11.03.2014

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO