ZF 24

Cum a pierdut RCS&RDS locul doi pe piata TV din Ungaria. Deutsche Telekom prezinta reteta: brand, magazine, oameni de vanzari si "calitate" in call-center

23.03.2010, 11:19 90

Deutsche Telekom, cel mai mare grup telecom din Europa, a reusitin a doua parte a anului trecut sa treaca pe locul doi pe piata deservicii TV din Ungaria, invingandu-i pe romanii de la RCS&RDS,potrivit unui anunt facut de nemti in cadrul unei intalniri cuinvestitorii.

Grupul german a reusit sa-si majoreze puternic anul trecut bazade clienti, ajungand la peste 650.000 de utilizatori pe TV, in timpce romanii de la RCS&RDS au inchis 2009 cu 560.000 de clienti.Primul loc pe piata de servicii TV din Ungaria este detinut deUPC.

Cum au reusit insa nemtii sa invinga RCS&RDS - unul dintrecei mai agresivi jucatori de pe piata din tara vecina? GuidoKerkhoff, membru in boardul Deutsche Telekom si managerul careraspunde de un an de zile de aceasta regiune, le-a explicat inprimul rand cum a crescut pe piata compania creata de oradeanulZoltan Teszari.

"Ce a adus succesul RCS&RDS in Ungaria? Mai multe lucruri,iar unul dintre ele este faptul ca nu au mult personal, pentru catehnicienii se ocupa si de vanzari. Nu au magazine iarcall-center-ul lor are o calitate limitata … sa-i spunem asa. Auinsa operatiuni agile si sunt profitabili in ciuda oferteloragresive", le-a explicat investitorilor si bancherilor deinvestitii Kerkhoff.

Si totusi, spune managerul DT, reteta RCS&RDS are si puncteslabe, care pot fi exploatate. "Dar ce am vazut noi in Ungaria afost ca forta noastra de vanzari mai mare, numarul mai mare decall-centere si magazine precum si perceptia asupra brandului ne-auajutat sa vindem mai mult servicii TV catre baza existenta declienti. Astfel, desi RCS&RDS are oferte foarte agresive depret am reusit sa trecem pe locul doi anul trecut".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO