ZF 24

La o lună de la cel mai grav accident, Gregory Tour a mai trimis două autocare în Muntenegru

La o lună de la cel mai grav accident, Gregory Tour a...

Autor: Mirabela Tiron

29.07.2013, 21:06 2158

A trecut o lună şi o săptămână de la accidentul rutier din Muntenegru, în care şi-au pierdut viaţa 18 români şi alţi 29 au fost răniţi, şi încă nu există un rezultat oficial al anchetei, care să arate ce anume a produs acest eveniment şi cine se face responsabil pentru el.

În aceeaşi vreme, firma Gregory Tour, care a pus la dispoziţie autocarul şi şoferii pentru circuitul din Muntenegru, organizat de agenţia de turism Mareea Comtur, continuă să opereze cu licenţă de transport şi turism.

În acest caz, au fost semnalate mai multe aspecte, de la faptul că autocarul din Muntenegru mai fusese implicat într-un accident în 2011, actele şoferului nu erau de găsit, un punct de lucru al agenţiei Mareea Comtur avea licenţa expirată.

„Noi până în acest moment încă nu avem informaţii oficiale, dar sperăm să le primim cât mai repede ca să aflăm ce s-a întâmplat acolo. (...) Am fost să prezentăm toate documentele solicitate de organele de anchetă, peste 20 de organe de anchetă“, a spus Ştefan Grigore, proprietarul firmei Gregory Tour.

Întrebat de ZF în ce alt accident a mai fost implicat autocarul din Muntengru, anterior tragicului eveniment de luna trecută, unde s-a făcut reparaţia autocarului şi cât a costat, Grigore nu a vrut să dea un răspuns, menţionând doar că „aşteaptă rezultatele anchetei şi că indiferent de problemele autocarelor, acestea sunt reparate la reprezentanţele MAN“.

Proprietarul firmei a mai precizat că de la tragicul eveniment a mai avut două grupuri care au plecat cu autocarul în Muntengru, care îşi rezervaseră din timp vacanţa şi că deşi le-a oferit posibilitatea să anuleze această vacanţă, niciun turist nu a făcut-o. „Conti­nuăm activitatea.“

În urmă cu câteva zile, Gabriel Ştefănescu, şeful Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Trans­portul Rutier (ISCTR), instituţie aflată în subordinea Ministerului Transporturilor, spunea că, în urma verificărilor pe care le-a făcut, firma Gregory Tour a primit o amendă de 36.000 de lei (8.000 de euro) pentru mai multe „nereguli“, printre care neprezentarea avizelor psihologice şi medicale ale şoferilor. Grigore a spus că a contestat amenda primită de la ISCTR, fără să confirme valoarea ei. „Aveam toate actele în regulă“, susţine el.

Întrebat de ZF dacă se simte responsabil pentru tragicul eveniment, Grigore a răspuns „nu e vorba de vinovăţie“, „aştept rezultatele anchetei“. El a adăugat că a investit în autocare şi că în astfel de circuite cu autocarele firmei merg soţia şi copiii lui.

Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie nu a mai dat nicio informaţie vizavi de accidentul din iunie, ancheta fiind în desfăşurare.

Autocarul care s-a răsturnat în Muntenegru avea o poliţă de asigurare auto obligatorie (RCA), emisă de compania deţinută de grupul austriac Vienna Insurance Group (VIG). De asemenea, poliţa auto facultativă Casco, care include şi o clauză privind asigurarea împotriva accidentelor şi a persoanelor, era emisă tot de Omniasig (care nu au precizat valoarea sumei asigurate pe poliţa Casco şi nici valoarea primei pe care au încasat-o pentru cele două poliţe).

Gregory Tour Serv, firma deţinută de familia Grigore (Iuliana Mihaela Grigore şi Ştefan Grigore), avea anul trecut afaceri de 5,7 milioane de lei (1,3 mil. euro) şi pierderi de 515.000 lei (circa 119.000 euro), la un număr de opt angajaţi, potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe.

Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 30.07.2013

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO