ZF 24

Producătorul Doncafé începe să recupereze: vânzările au crescut cu 1,7% în trim. II

Producătorul Doncafé începe să recupereze:...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

24.08.2014, 21:20 95

Vânzârile grupului israelian Strauss, producătorul mărcii de cafea Doncafé, au scăzut cu 3,6% în lei pe piaţa locală în primul semestru pe fondul mediului competitiv dificil.

Anul 2014 a debutat cu o scădere a vânzărilor Strauss România cu 9,4% în primul trimestru comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent, însă în al doilea trimestru vânzările companiei au crescut cu 1,7% comparativ cu pe­rioada similară din 2013, astfel că în final în primul semestru s-a ajuns la minus 3,6% în moneda naţională.

Producătorul cafelei Don­café, care deţine o unitate de pro­ducţie în Bucureşti, a ter­minat anul trecut cu o cifră de afaceri de circa 213 milioane de lei (48 milioane de euro), în scădere cu 9% faţă de anul anterior.

Marius Meleşteu, general manager al Strauss South Central Europe, spunea anterior că aceasta este o falsă scădere din cauza preţului de achiziţie al materiei prime care a fost mai mic, lucru care a dus în cele din urmă la scăderea preţului la raft pe toată durata anului 2013.

Strauss Group a înregistrat scăderi ale vânzărilor în primul semestru şi în Polonia (minus 27,6% în moneda naţională), dar şi Serbia (15,8%), operaţiunile din ultima ţară fiind conduse de Marius Meleşteu. El conduce afacerile Strauss din Europa Centrală şi de Sud, zonă care cuprinde România şi Serbia, unde grupul israelian deţine unităţi de producţie, şi ţările de export (Bulgaria, Moldova, Muntenegru, Bosnia Herţegovina, Albania şi Mace­donia).

Strauss este unul dintre puţinii jucători care deţin unităţi de producţie a cafelei pe piaţa locală. Compania concurează cu giganţii Mondelez, produ­că­torul Jacobs, Nestlé, care are în portofoliu brandul Nescafé, dar şi cu producătorul Cafea Fortuna, deţinut de antre­prenorul local Constantin Moroianu.

La începutul acestui an, Strauss a achiziţionat brandul de cafea solubilă Amigo de la producătorul brazilian Cia Iguacu de Café Soluvel.

Israelienii au scos 20 de milioane de dolari pentru a cumpăra mărcile, domeniile şi drepturile exclusive de a folosi reţeaua Amigo doar în România şi Bulgaria, devenind astfel proprietarul unic al brandului în aceste ţări.

România se află pe ultimele locuri în Europa în ceea ce priveşte consumul de cafea, cu o medie de 2,3 kilograme pe an per capita. Comparativ, în Austria se consumă 7,96 kilograme de cafea per capita anual, iar în Germania 6,95 de kilograme de cafea pe an, conform datelor Asociaţiei Române a Cafelei, din care fac parte Mondelez România, Nestlé România şi Strauss România.

Piaţa cafelei din România este estimată la circa 370 de milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO