Companii

Brandul de cafea Amigo intră oficial în portofoliul producătorului Doncafé

Brandul de cafea Amigo intră oficial în portofoliul...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

21.07.2014, 00:04 2633

Consiliul Concurenţei a aprobat achiziţia mărcii de cafea solubilă Amigo de către Strauss Coffee, produ­că­to­rul cafelei Doncafé, de la compania braziliană Cia Iguacu de Café Soluvel.

Achiziţia implică preluarea mărcilor, do­meniilor şi drepturilor exclusive de a folosi reţeta Amigo doar în România şi Bulgaria şi i-a costat pe israelienii de la Strauss 20 mil. dolari. Astfel, Strauss Coffee devine proprietarul unic al brandului în aceste ţări.

Amigo, un brand prezent pe piaţa din România încă din 1982, a fost importat din 2002 de compania Panfoods România, care deţine o facilitate de producţie lângă localitatea Văcăreşti (judeţul Dâmboviţa).

Amigo deţinea în 2012 o cotă de piaţă în volum de circa 1,8% pe piaţa totală a cafelei şi avea vânzări de 12,5 mil. dolari în 2012.

Strauss România, subsidiara grupului israelian cu acelaşi nume, deţine o unitate de producţie în Bucureşti şi a terminat anul trecut cu afaceri de 48 mil. euro.

Întrebaţi de ZF dacă producţia Amigo se va muta în fabrica din Bucureşti, reprezentanţii Strauss Coffee au spus anterior că „deocamdată nu vor exista schimbări“.

Însă compania nu exclude „posibilitatea de a lua în considerare producţia în una dintre fabricile deţinute de Strauss Coffee la nivel regional, dacă acest lucru se va întâmpla la parametrii aşteptaţi şi dacă va aduce un plus de valoare pentru companie“.

Piaţa cafelei din România este estimată la 380 mil. euro, iar pe această piaţă Strauss se bate cu Mondelez România, care are în portofoliu brandul Jacobs, cu marca Nescafé de la Nestlé sau cu Cafea Fortuna. În 2012, cota de piaţă a Doncafé era estimată de companie la 22% în volum.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO