Consumul anual de cafea premium (cafea naturală măcinată şi boabe, fără a lua în calcul specialităţile instant) în restaurante, la terase şi cafenele se situează între 50 şi 65 de milioane de dolari (44-58 mil. euro), conform datelor furnizate de Tibor Dobri, managing director al Julius Meinl România, unul dintre cei mai mari jucători de pe acest segment. Consumul ar ajunge astfel la 23 milioane de cafele consumate anual în hoteluri şi restaurante.
Acestea sunt primele date despre piaţa cafelei premium din România, o piaţă pe care se bat companii internaţionale precum Julius Meinl, illy, Lavazza, dar şi lanţuri de cafenele precum Starbucks, cu afaceri de şase milioane de euro anul trecut. Segmentul Horeca – hoteluri şi restaurante) este un segment foarte afectat şi de evaziunea fiscală, mulţi proprietari de astfel de unităţi din ţară nedeclarându-şi veniturile.
Luând în calcul un consum mediu de 8-10 kilograme de cafea pentru o unitate de tip HoReCa şi circa 8 grame de cafea folosite pentru a prepara o ceaşcă de cafea, rezultă în medie un consum de 1250 de cafele pentru fiecare unitate din sector.
Consumul total de cafea în România ajunge anual la circa 40 de milioane de kilograme, cu o valoare de 360 mil. euro, conform datelor companiei de cercetare de piaţă Euromonitor. Categoriile de cafea prezente pe piaţa românească, estimată la 300 mil. euro anual, sunt cafea prăjită şi măcinată, boabe, cafea solubilă, specialităţi pe bază de cafea şi capsule.