Cele mai mari probleme cu care se confruntă antreprenorii din industria panificaţiei sunt reprezentate de micii jucători care nu plătesc taxe şi impozite, dar şi de scăderea consumului de pâine la nivel naţional, a explicat, pentru revista BUSINESS Magazin, Alexandru Dimofte, unul dintre antreprenorii care au pus bazele unei afaceri în industria panificaţiei cu venituri de aproape 1,7 milioane de euro anul trecut.
„Dacă mă întrebaţi pe mine, cred că peste jumătate din pâinea obişnuită din România este nefiscalizată“, a spus Dimofte.
Printre dificultăţile cu care se mai confruntă în acest domeniu se numără scăderea consumului de pâine la nivel naţional, acesta fiind de sub 100 kg/an pe cap de locuitor în 2014, cât şi competiţia neloială prin preţuri de dumping.
„În România vorbim despre o piaţă aglomerată pe segmentul pe care activăm, atât în ce priveşte numărul producătorilor, cât şi al sortimentelor existente. Pe piaţa locală activează circa 5.000 de agenţi economici înregistraţi în industria de panificaţie şi patiserie“, a mai spus Dimofte, care, alături de partenera sa, Claudia Nicolae, a pus bazele brandului de panificaţie, patiserie şi cofetărie Doi Pitici, administrat prin intermediul companiei Golf Trade.