ZF Live

ZF Live. Doina Vîlceanu, director de marketing în cadrul ContentSpeed: Piaţa naţională de e-commerce a avut o creştere de 10-12% în 2022, până la 6,2 mld. euro. Anul acesta ne aşteptăm la o creştere similară, şi e posibil ca e-commerce-ul să ajungă la 6,4 mld. euro

Autor: Alexandra Cepăreanu

07.09.2023, 17:15 131

„În prezent, vânzările offline reprezintă spre 90% din total vânzări în majoritatea companiilor de retail. Cred că în momentul în care va fi suficientă ofertă pentru consumatorul final, dar şi motivare de a cumpăra din online, atunci o să reuşim să creştem acest grad ca în celelalte ţări, unde vorbim despre 40-50% comerţ digital din total vânzări.“

Piaţa românească de e-com­merce a crescut cu peste 10% pe parcursul anului 2022 şi a ajuns la o valoare de aproximativ 6,2 miliarde de euro la finalul anului trecut, înre­gis­trând totuşi o scădere a ritmului de creştere faţă de perioada pandemiei - când comerţul s-a mutat în mediul digital, iar aproape toţi jucătorii din retail au început să îşi deschidă canale de vânzare online şi să îşi facă apariţia în acest mediu pentru a-şi putea continua activităţile.

„În ultimii 10-15 ani România a fost în topul creşterii la nivel euro­pean în ceea ce priveşte piaţa de e-com­merce. Din cauza situaţiei econo­mice, a războiului şi celorlalte con­texte difi­cile, într-adevăr, creşterea pieţei a scă­zut la o singură cifră. Astfel, anul tre­cut am avut o creştere de 10-12% şi am ajuns la o valoare de piaţă de 6,2 mi­liarde de euro în comerţ electronic. A­nul acesta ne aşteptăm la o creştere si­milară din punctul de vedere al venitu­ri­lor totale, însă, mai degrabă pe fon­dul creşterii preţurilor, al inflaţiei, de­cât în urma creşterii volumului de tran­zacţii. Estimăm că anul acesta e posibil ca pia­ţa să ajungă la o valoare de 6,4 mi­liarde de euro, pe fondul in­flaţiei şi a intrării unor noi verticale mai potrivite pentru această perioa­dă“, a spus în cadrul emisiunii de busi­ness ZF Live Doina Vîlceanu, director de marke­ting în cadrul ContentSpeed, compa­nie specializată în furnizarea de soluţii software pentru industria de comerţ electronic, al cărei pachet majoritar de acţiuni a fost preluat în 2021 de grupul polonez Asseco prin divizia sa de soluţii de plăţi Payten.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

ZF Live
Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO