♦ „În prezent, vânzările offline reprezintă spre 90% din total vânzări în majoritatea companiilor de retail. Cred că în momentul în care va fi suficientă ofertă pentru consumatorul final, dar şi motivare de a cumpăra din online, atunci o să reuşim să creştem acest grad ca în celelalte ţări, unde vorbim despre 40-50% comerţ digital din total vânzări.“
Piaţa românească de e-commerce a crescut cu peste 10% pe parcursul anului 2022 şi a ajuns la o valoare de aproximativ 6,2 miliarde de euro la finalul anului trecut, înregistrând totuşi o scădere a ritmului de creştere faţă de perioada pandemiei - când comerţul s-a mutat în mediul digital, iar aproape toţi jucătorii din retail au început să îşi deschidă canale de vânzare online şi să îşi facă apariţia în acest mediu pentru a-şi putea continua activităţile.
„În ultimii 10-15 ani România a fost în topul creşterii la nivel european în ceea ce priveşte piaţa de e-commerce. Din cauza situaţiei economice, a războiului şi celorlalte contexte dificile, într-adevăr, creşterea pieţei a scăzut la o singură cifră. Astfel, anul trecut am avut o creştere de 10-12% şi am ajuns la o valoare de piaţă de 6,2 miliarde de euro în comerţ electronic. Anul acesta ne aşteptăm la o creştere similară din punctul de vedere al veniturilor totale, însă, mai degrabă pe fondul creşterii preţurilor, al inflaţiei, decât în urma creşterii volumului de tranzacţii. Estimăm că anul acesta e posibil ca piaţa să ajungă la o valoare de 6,4 miliarde de euro, pe fondul inflaţiei şi a intrării unor noi verticale mai potrivite pentru această perioadă“, a spus în cadrul emisiunii de business ZF Live Doina Vîlceanu, director de marketing în cadrul ContentSpeed, companie specializată în furnizarea de soluţii software pentru industria de comerţ electronic, al cărei pachet majoritar de acţiuni a fost preluat în 2021 de grupul polonez Asseco prin divizia sa de soluţii de plăţi Payten.