ZF News

Românii cred că vor câştiga mai mulţi bani în 2015, însă nu se avântă să facă shopping

Românii cred că vor câştiga mai mulţi bani în 2015,...

Autor: Cristina Roşca

26.02.2015, 00:06 135

Apetitul românilor pentru cumpărături rămâne anemic deşi aceştia au devenit mai optimişti în ceea ce perspectivele de creştere a veniturilor, potrivit unui studiu al companiei de cercetare de piaţă GfK privind starea de spirit a consumatorilor din întreaga Europă.

Reprezentanţii GfK spun că românii nu sunt încă dispuşi să facă achi­ziţii majore deoarece au nevoie de tot venitul disponibil pentru cheltuielile de zi cu zi, astfel că nu le ră­mân bani şi pentru cumpărături suplimentare. „Indicatorul privind dorinţa de cumpărare a rămas sub zero pe tot parcursul anului. Cea mai coborâtă valoare, -14 puncte, a fost înregistrată în iunie, indicatorul atingând valoarea maximă, -3,8 puncte, în decembrie. Cu toate că dezvoltarea economică este extrem de pozitivă şi şomajul rămâne la un nivel foarte coborât, de 6,5 procente, consumatorii români au nevoie de tot venitul disponibil pentru cheltuielile de zi cu zi. Deocamdată, aceştia au foarte puţini bani rămaşi pentru cumpă­rături majore“, spun reprezentanţii Gfk.

Mai bine de 70% din cheltuielile lunare de consum ale unei gospodării din România merg către alimente, utilităţi şi carburanţi. La polul opus, cei mai puţini bani rămân pentru educaţie, 0,5%. Astfel, cheltuielile totale medii de consum per gospodărie în România sunt de 1.603 lei, din care 662 de lei sunt folosiţi pentru achiziţiile de mâncare, 120 de lei pentru combustibil, în timp ce pentru sănătate rămân doar 75 de lei, iar pentru educaţie 8 lei, potrivit calculelor ZF pe baza datelor Institutului Naţional de Statistică (INS) aferente trimestrului al doilea.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO