Ziarul de Duminică

CARTEA DE ECONOMIE/ „Topografii” economice

CARTEA DE ECONOMIE/ „Topografii” economice
01.12.2009, 15:31 29
John Chrysostom Medaille, Ovidiu Hurduzeu(editori)
A treia forta: Economia libertatii
Renasterea Romaniei profunde
Editura Logos
Vreme de cateva saptamani, Ziarul de duminica apublicat fragmente din antologia intitulata "A Treia Forta:Economia libertatii - Renasterea Romaniei profunde". Acum,antologia a aparut si a fost lansata, in prezenta coordonatoruluiei, profesorul si economistul american John Medaille, pe 26noiembrie 2009, la Sala Rapsodia din Bucuresti, in completareaspectacolului "Toti cinci" al Companiei Dan Puric. Cartea schiteazadoctrina economica a miscarii personalist-conservatoare si esterodul mai multor autori de prestigiu.
Intr-o perioada de profunda criza a societatii romanesti, incare solutiile de redresare morala, sociala si economica fielipsesc cu desavarsire, fie prelungesc iluziile, intarescstatus-quo-ul si adancesc declinul, "A Treia Forta: Romaniaprofunda" propune:
- Economii viabile (si nu economie, un unic modeleconomic) bazate pe antropologia crestina a persoanei si adaruirii.
- O a treia cale intre "capitalismul gangsteresc" autohton siglobalismul corporat de sorginte neoliberala, pe de-o parte,"economia asistentiala" a statului-dadaca "national" si asuprastatului socialist european, pe de alta parte.
- Strategii distributiste de raspandire a proprietatiiproductive, cu radacini in gandirea economica a lui Ion Mihalachesi Virgil Madgearu, adaptate noii economii postcapitaliste.
- O regandire a preceptelor fundamentale ale economieineoliberale/ neoconservatoare in lumina noilor economii"postcapitaliste".
- Actori economici opusi lui homo oeconomicus sihomo interlopus.
- Un stat reprezentativ cu orientare personalist conservatoaresi o economie distributista bazata pe "vecinatate".
Antologia "A Treia Forta: Economia libertatii - RenastereaRomaniei profunde" nu este un retetar economic. Desi texteleincluse descriu tendinte, ofera sugestii, redescopera vechi valorisau propun altele noi, cititorul nu va gasi in paginile ei unmodelul economic prescriptiv si preambalat. "Modelul" este maidegraba un itinerar, o topografie ce se dezvaluie treptat peparcursul lecturii din intrepatrunderea fireasca a ideilordiferitilor autori; fiecare deschide o noua perspectiva, "ataca" oalta problematica, "sparge" inca un set de prejudecati. Nimic nueste abstract sau fortat, indepartat de viata truditorului de zi cuzi. Asteptarile cititorului, a carui gandire "economic si politiccorecta" a fost marinata in teoriile "macroeconomice" ale"expertilor internationali" si ale think-tank-urilor dambovitene,vor fi insa mereu inselate. (Ovidiu Hurduzeu)
David H. Maister, Charles H. Green, Robert M.Galford
Consilierul de incredere
Editura Publica
"Consilierul de incredere ofera o harta inestimabila pentrutoti cei care urmaresc sa dezvolte relatii cu adevarat speciale cuclientii lor."
(Carl Stern, director executiv, Boston Consulting Group)
In aceste vremuri ale vitezei, ale retelelor si aleschimbarilor majore, furnizorii de servicii trebuie sa isiactualizeze permanent cunostintele profesionale si expertiza. Daracest efort nu este suficient pentru a avea succes. Secretulsuccesului este capacitatea de a câstiga incredereaclientilor.
Cum sa te transformi dintr-un foarte bun specialist intr-unconsilier de incredere?
Autorii va pun la dispozitie metodele prin care putetipatrunde in cercul increderii. Ei demonteaza procesul câstigariiincrederii, analizeaza fiecare parte componenta si apoi le pun laloc, oferind un model practic si verificat. Totul se bazeaza pepovestiri, experienta personala, exemple clare. Rezultatul este olista de recomandari, un proces in cinci pasi, care se dovedescfolositoare atât pentru cei care isi doresc o cariera inconsultanta, cât si pentru cei mai caliti experti,deopotriva.
Fie ca suntem antreprenori, manageri, specialisti intr-unanumit domeniu, consultanti sau lucram in vânzari, cautam sa avemcu cei din jur relatii de incredere! Cartea "Consilierul deincredere" cuprinde exemple vii, amuzante si idei practice pentru ane convinge de importanta increderii! (Viorel Panaite, partener,HumanInvest)
"Consilierul de incredere este o carte inestimabila pentrutoti specialistii, tineri si batrâni. Orice persoana care isicâstiga existenta oferind consultanta ar trebui sa citeasca aceastacarte." (John Quelch, profesor London Business School)
"Consilierul de incredere este o lucrare plina de maiestrie,cu exemple valoroase, teorii si recomandari. Autorii ar trebuipreamariti pentru ca impartasesc experienta lor bogata si daunumeroasele sfaturi despre acest subiect extrem de important."(David C. Munn, presedinte si director executiv, InformationTechnology Service Marketing Association)
"Consilierul de incredere patrunde in inima si in sufletulconsultantei. Aceasta carte deschizatoare de drumuri este o lecturaobligatorie." (Profesor Charles Fombrun, Leonard N. Stern School ofBusiness, New York University)
"Aceasta carte este antrenanta, placuta si absolut la subiect.Este plina de adevaruri. Consilierul de incredere va ghida succesulnu doar in profesiile legate de consultanta, dar si in managementsi in viata." (William F. Stasior, fost presedinte, Booz-allen& Hamilton)
"Autorii au realizat un ghid util, usor de citit, al uneichestiuni importante pentru toate firmele furnizoare de servicii.Ei ofera sfaturi logice si practice, facând ca elementeleincrederii sa para clare si directe. Cartea este usor de citit side utilizat, iar numeroasele recomandari sunt foarte valoroase. Osa-mi incurajez partenerii sa o citeasca si sa o tina aproape deei." (Michael Bray, director executiv, Clifford Chance)
"Cartea reprezinta o contributie majora pentru profesia deconsultant, o privire bogat ilustrata si umanista asupra aspectelorce diferentiaza un consilier cu adevarat extraordinar de unul bun.Aceasta carte va fi o lectura valoroasa atât pentru specialistiinovici, cât si pentru cei profesionisti." (John Lynch, fostpresedinte, Towers Perrin)

O carte geniala si practica. In lumea noastra care "a innebunit",increderea este, paradoxal, mai importanta ca oricând. (Tom Peters,autor al Brand you50)
David H. Maister este un apreciat expert inmanagementul firmelor de servicii si un autor cunoscut. Cu oexperienta de douazeci si cinci de ani in consultanta strategica side management, el a lucrat cu diverse companii de servicii(contabilitate, avocatura, resurse umane, servicii financiare etc.)din intreaga lume. Printre cartile sale de succes se numara"Managing the Professional Service Firm" (1993) si "TrueProfessionalism" (1997). Originar din Marea Britanie, el a absolvitUniversitatea din Birmingham, precum si London School of Economicssi Harvard Business School, unde a fost profesor timp de sapte ani.In prezent, este consultant independent si sustine seminarii desprestrategie, relatiile cu clientii, management si dezvoltareacarierei.
Charles H. Green este profesor si presedinte al firmeiTrusted Advisors Associates, pe care a fondat-o impreuna cu RobertGalford. Aria sa de expertiza este managementul firmelor deservicii, cu accent pe dezvoltarea relatiilor bazate pe increderein cadrul organizatiilor, dar si intre companii si clienti. Apredat la Kellogg Graduate School of Management din cadrulUniversitatii Northwestern si la Columbia University GraduateSchool of Business. A absolvit Universitatea Columbia si HarvardBusiness School. A scris mai multe carti si o serie de articole inHarvard Business Review si Management Horizons.

Robert M. Galford este Managing Partner al Centruluipentru Dezvoltare Executiva din Cambridge, Massachusetts. Deasemenea, gazduieste emisiunea de afaceri "Talk About Change!" cupopularul personaj de desene animate Dilbert. A predat multi ani laColumbia Graduate School of Business si Kellogg Graduate School ofManagement din cadrul Universitatii Northwestern. In paralel, aoferit consultanta firmelor furnizoare de servicii, cu precaderedin domeniul IT si financiar. Lucrarile si observatiile lui Galforddespre management au fost publicate in Boston Globe si a contribuitde trei ori la" Harvard Business Review". Este licentiat ineconomie si literatura italiana si are un MBA la Harvard. RobertGalford are doctoratul in stiinte juridice la Georgetown UniversityLaw Center, unde a fost editor asociat al The Tax Lawyer.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO